arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

بیانیه نشست رم درباره لیبی/هشدار«کری»به مخالفان توافق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از صدور بیانیه ای در نشست رم درباره لیبی، وزیر خارجه آمریکا با هشدار به مخالفان تشکیل دولت وحدت ملی گفت اجازه نخواهیم داد اوضاع کنونی در لیبی ادامه یابد.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از الجزیره، نشست امروز رم پایتخت ایتالیا با صدور بیانیه ای درباره لیبی به کار خود پایان داد.

در پایان گفت‌وگوها شرکت کنندگان در این نشست خواستار برقراری آتش‌بس در این کشور جنگ‌زده شده‌اند.

در بیانیه‌ پایانی این نشست ضمن درخواست از همه طرف‌های درگیر برای برقراری آتش‌بس فراگیر آمده است: ما از تلاش‌های مردم لیبی برای تبدیل لیبی به کشوری امن، دموکراتیک، مرفه و متحد و جایی که مردم آن با یکدیگر در صلح باشند و حاکمیت قانون در آن احیا شده، حمایت می‌کنیم.

همچنین در پایان این نشست جان کری وزیر خارجه آمریکا و همتای ایتالیایی وی و فرستاده سازمان ملل در لیبی در کنفرانسی خبری شرکت کردند.

کری در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: اجازه نخواهیم داد وضع کنونی در لیبی ادامه پیدا کند چرا که تداوم این وضع برای همه ما خطرناک است .

وی در ادامه گفت : نبود دولت در لیبی را هم اکنون تندروها پرکرده اند . به همین خاطر ما از همه طرفهای لیبیایی می خواهیم آتش بس فوری را بپذیرند . حضور ما در اینجا نیز به خطار حمایت از توافقی است که گروههای لیبیایی به آن دست یافته اند .

جان کری با حمایت از دولت وحدت ملی در لیبی گفت: کسانی که بخواهند توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی لیبی را به شکست بکشانند و با مشکل روبرو کنند بهای سنگینی خواهند پرداخت.

گفتنی است نمایندگانی از ۱6 کشور اروپایی و عربی به همراه نمایندهای سازمان ملل ،اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب در کنفرانس رم شرکت داشتند.

منبع: مهر
برچسب ها: لیبی ، تروریست ، تهدید
نظرات بینندگان