arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

حمله سربازان ارتش نیجریه به شیعیان این کشور/محاصره خانه رهبر شیعیان نیجریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جریان حملات ارتش نیجریه به شیعیان در شمال این کشور چندین نفر کشته شده‌اند و خانه رهبر شیعیان این کشور نیز توسط سربازان ارتش محاصره شده است.
 
به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش نیجریه در توجیه حملات خود علیه شیعیان این کشور در شهر زاریا مدعی شده که این شیعیان تلاش داشتند تا رئیس ارتش این کشور را ترور کنند. یک سخنگوی ارتش نیجریه مدعی شد "جنبش اسلامی" این کشور متعلق به شیعیان نیجریه تلاشی عمدی برای ترور ژنرال توکور بوراتای، رئیس ارتش نیجریه در شهر زاریا داشته است.
 
به گفته ارتش، بوراتای از این تلاش جان سالم به در برده و نظامیان ارتش نیجریه مطابق قوانین درگیری به روی شیعیان آتش گشودند. با این حال جنبش شیعیان نیجریه این ادعاهای ارتش این کشور را رد می‌کنند.
 
روز شنبه ابتدا یک گروه حقوق بشری تحت عنوان کمیسیون اسلامی حقوق بشر گزارش کرد نیروهای ارتشی به روی کسانی که در یک مراسم ختم در شهر زاریا از توابع ایالت کادونا شرکت کرده بودند آتش گشودند و حدود ۳۰ نفر را کشتند.
 
همزمان ارتش نیجریه مدعی شد درگیری هنگامی شروع شده است که گروه شیعه به کاروانی که حامل فرمانده ارتش نیجریه بوده حمله می‌کنند و نیروهای نظامی "چاره‌ای" جز تیراندازی نداشته‌اند.
 
در همین حال اعضای این گروه شیعه در شمال نیجریه می‌گویند نظامیان ارتش این کشور بعد از درگیری خونین روز شنبه، محل مسکونی رهبر آنها را محاصره کرده‌اند.
 
بنا بر اعلام جنبش اسلامی نیجریه، بعد از این درگیری خودروهای مسلح و نیروهای نظامی به محل سکونت "ابراهیم زکزاکی"، رهبر این گروه از شیعیان در شهر زاریا، حمله کرده‌اند.
 
از سوی دیگر برخی منابع از دستگیری آیت‌الله زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه در حمله ارتش این کشور به منزلش و همچنین کشته شدن محمود محمد توری، معاون وی در این حمله خبر داده‌اند.
 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان