arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

محمد هاشمی: امام نگفت فرزندان من در سیاست دخالت نکنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد هاشمی رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: طرح این ادعا توسط برخی فعالین سیاسی که امام (ره) فرمودند نباید فرزند ایشان در انتخابات حضور داشته باشد نیاز به توضیح دارد. متاسفانه فعالین سیاسی دراین طرح این  نقل قول از امام (ره) نادرست عمل  کردند حتی می توانم بگویم، به صورت انحرافی این  نقل قول از امام (ره) طرح شده است. ظاهرا برخی جریانات سیاسی حضرت امام و منویات ایشان را نشناختند یا اینکه بالاخره نظرات دیگری دارند.

امام (ره) تنها در دور اول ریاست جمهوری حضور فرزند خودشان را در انتخابات منع کردند. در دوره اول ریاست جمهوری چندین کاندیدای شناخته شده و به معنای بهتر مکلا در این انتخابات حضور داشتند از جمله افرادی مانند مرحوم دکتر حبیبی آقای بنی صدر و دیگران. امام (ره) فرمودند روحانیون در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنند. همان دوره ایشان نسبت به حضور روحانیون در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان قانون اساسی حمایت و تشویق می کردند. امام (ره) به طور مشخص اشاره می کردند که اگر روحانیون در انتخابات مجلس شرکت کنند می توانند این دقت را به دلیل داشتن دانش خود داشته باشند که قوانین مطابق اسلام و شریعت تدوین شود. در خصوص بیت امام (ره) و مرحوم سید احمد آقا هم صحبت های امام (ره) دلیل خاصی داشت. منافقین (مجاهدین خلق) ایشان را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مطرح کردند امام (ره) فقط حضور سید احمد آقا را در آن دوره منع کردند. امام (ره) تاکید بسیار زیادی بر این مطلب داشتند که اسلام؛ حکومت دارد. نمی شود قوانین اسلام را بدون اجرای اسلام پیاده کرد نمی شود روحانیت را از سیاست منع کرد

محمد هاشمی در ادامه یادآور شد: همان زمان که بخشی از روحانیت با مبارزه سیاسی موافق نبودند امام (ره ) به عبارتی مانند اسلام آمریکایی، روحانیون متحجر و..... از آنان یاد می کردند. محمد هاشمی در خصوص نوع نگاه امام (ره) به مقوله حضور در سیاست افزودند: امام (ره) به طور مشخص مخالف حضور روحانیون و حتی فرزند خود در سیاست مخالف نبودند به همین دلیل امام خودشان حکومت تشکیل دادند

هاشمی در ادامه گفت: بنابراین من در هیچ جا جز در مورد دور اول انتخابات ریاست جمهوری ندیدم امام (ره) مخالف حضور فرزندان و بیت اش در انتخابات باشند یا در حکومت مشارکت نکنند. امام (ره) هیچ نظری در این خصوص ارائه ندادند. این گونه که این روزها به نقل از ایشان در مورد حضور نیافتن فرزندان شان در انتخابات صحبت نکردند. بنابراین قضیه دقیقا عکس منتقل شده است. باید یادآور شوم که امام (ره) در صحیفه خود هیچ گاه به این موضوع که فرزندان، نوه ها وبیت ایشان نبایددرانتخابات شرکت کنند کر نکرده و حتی اشاره ای هم نکرده است.

وی همچنین در ادامه افزود: از فعالین سیاسی انتظار داریم صحیفه امام را قبل از هر اظهار نظری مطالعه کنند. من در صحیفه امام ندیدم که ایشان گفته باشد فرزند و نوه های من نباید در انتخابات شرکت کنند. ایشان گفته اند که نظامیان نباید در انتخابات شرکت کنند اما نگفته است که بیت و نوه های من در حکومت و انتخابات دخالت نکنند.

*مجلس آنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
5
احسنت
نظرات بینندگان