arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

تکذیب ممنوعیت استخدام در سال جدید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدباقر نوبخت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به جزئیات تدوین لایحه برنامه ششم توسعه و ارزیابی چارچوبهای آن افزود: نظام اداری کشور نیاز به چابک سازی دارد.

 وی با بیان اینکه قرار است تا پایان سال 94 جمعی از بازنشستگان به نوعی جذب دستگاه های دولتی شوند ادامه داد: به ازای هر سه نفر که از نظام اداری بیرون می روند یک نفر جذب می شود.

نوبخت گفت: سالانه یکصد هزار نفر نیروی فارغ التحصیل وارد بازار کار می شوند که بی شک همه آنها نباید جذب دستگاههای دولتی شوند.

سخنگوی دولت از رابطه مستقیم افزایش قیمت حاملهای انرژی و هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: تکلیف یارانه بستگی به افزایش قیمت حاملهای انرژی دارد اما در حال حاضر نه بودجه قطعی شده و نه قیمت حامل برای سال آینده در نظر گرفته شده است پس هدفمندی یارانه ها با گرایش اجتماعی باید ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در برنامه ششم هدفمندی یارانه ها ادامه خواهد داشت اما متفاوت از آنچه که در دولت یازدهم بر خلاف قانون هدفمندی یارانه ها اجرا می شد.

50 درصد از افزایش قیمتها می تواند برای یارانه نقدی به خانوارها و بخش سلامت اجتماعی صرف شود و 30 درصد از مابقی به تولید و 20 درصد باقیمانده به طرحهای عمرانی دولت اختصاص می یابد. نوبخت گفت: رسانه ها نباید طرحهای ناقص را نشر و به مردم انتقال دهند.

سخنگوی دولت از ارائه بودجه سال 95 و لایحه برنامه ششم به مجلس تا پیش از بهمن خبر داد و افزود: بر اساس سیاستهای ابلاغی رهبری هم برنامه بودجه سال 95 و هم برنامه ششم تا اواخر دی ماه به مجلس ارائه خواهد شد. نوسانات ارزی سبب کاهش جذب سرمایه گذاران خارجی می شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت مدیریت شناور را بهترین روش برای کنترل نرخ ارز و میزان برابری آن با ریال در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه روشهای میخکوب و عرضه و تقاضا سبب افزایش فشار اقتصادی به دولت و کشور می شود گفت: روش مناسب مدیریت شناور است که توسط بانک مرکزی هم مورد اجرا قرار گرفته است تا قیمت ارز در کشور به صورت شناور و بر بال جریانات اقتصادی سوار شود.

نوبخت افزود: دولت به دنبال آن است که هر گونه نوسان در قیمت ارز و اثرات آن بر اقتصادی کشور را کاهش داده و از بین ببرد زیرا قیمت ارز در هر کشور یک شاخص است و نباید اجازه داد چنین نوساناتی به اقتصاد آسیب بزند. خصوصی سازی تنها واگذاری دارایی های دولت به بخش خصوصی نیست.

سخنگوی دولت بیان داشت: دولت باید در جایگاه هدایت، نظارت و سیاستگذاری بنشیند زیرا عرصه های فراوانی وجود دارد که دولت نباید وارد سرمایه گذاری شود و باید به بخش خصوصی اجازه فعالیت بدهد.

نوبخت افزود: در برنامه ششم دولت می خواهد بخش غیردولتی داخلی و خارجی وارد سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه بیش از هشتصد هزار میلیارد تومان در بخشهای اقتصادی کشور سرمایه گذاری شده است اما عده ای متأسفانه پول خود را به بانکها سپرده اند تا از ریسک نامطمئن در فضای نامطلوب سرمایه گذاری داخلی فاصله بگیرند گفت: اگر فضای کسب و کار ایمن شود کسی پول و سرمایه خود را به بانک نمی سپارد و در عرصه تولید و سرمایه گذاری فعالیت خواهد کرد.

نوبخت گفت: دولت تلاش می کند اقتصاد کشور را با رشد همراه کرده و می خواهد در سال آینده به بیشترین رشد اقتصادی یعنی پنج یا شش درصد دست یابد.

رهایی از چنگ تحریم کار بسیار دشواری است

سخنگوی دولت گفت: برنامه ششم توسعه برای شرایط پساتحریم تنظیم شده است.

محمدباقر نوبخت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما ادامه داد: اگر ایران همچنان در چنگ تحریم باقی بماند کار دولت به پایان نرسیده است و با عزم و همدلی بیشتر دولت و مردم باز هم پیش خواهد رفت.

وی افزود: برگرداندن رشد منفی اقتصادی کار دشواری بود که دولت یازدهم توانست با وجود آن به اداره کشور و حرکت به سوی رشد مثبت پیش برود.

خام فروشی پایان نمی یابد

سخنگوی دولت با بیان اینکه تنها وابستگیهای هزینه های جاری به نفت است که قطع خواهد شد ادامه داد: صحبتی از قطع کردن خام فروشی به میان نیامده و نخواهد آمد.

وی افزود: اگر درآمد حاصل از خام فروشی به ساخت پالایشگاهها و حرکت چرخ تولید در کشور بینجامد هیچ اشکالی ندارد.

نوبخت گفت: شفافیت و نبود فساد است که سرمایه گذاری داخلی و خارجی را ممکن می سازد و فساد اقتصادی بزرگترین بازدارنده سرمایه گذاریهای اقتصادی است.

5 هزار و صد میلیارد تومان پاداش بازنشستگان خواهد بود اگر ... .

محمدباقر نوبخت ادامه داد: برای سال آینده 5 هزار و صد میلیارد تومان بودجه برای پرداخت به بازنشستگان در نظر گرفته شده است که اگر مجلس آنرا تصویب کند امید به اجرایی شدنش دور از ذهن نیست.وی بازنشستگی زودرس را حاصل سیاستهای نادرست در حال اجرای دستگاههای دولتی عنوان کرد و افزود: با این روش راهی به جایی نخواهیم برد.

صدا و سیما
نظرات بینندگان