arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

در جلسه کمیته انضباطی فرید کریمی چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جلسه کمیته انضباطی در رابطه با پرونده بازیکن صبای قم برگزار شد.

عصر امروز با حضور وکلای دو باشگاه سیاه جامگان و صبا و همچنین کشوری مدیرعامل صبا، شهبازی مسئول کمیته نقل وانتقالات سازمان لیگ و فرید بهزادی کریمی جلسه رسیدگی به اعتراض باشگاه مشهدی نسبت به حضور کریمی در تیم صبا برگزار شد.

در ابتدای جلسه نوری وکیل سیاه جامگان اعلام کرد: بازیکن مورد اعتراض خارج از موعد نقل و انتقالات به صبا پیوسته و قرارداد او هم مربوط به فصل قبل است. در آیین نامه های قبلی آمده بود که مدت حضور بازیکن در تیم های نظامی جزو قرارداد او با تیم اولیه محسوب نمی‌شود اما این بند در آیین نامه فصل 94_95 حذف شده است. فلذا آن یک سالی که بازیکن در تیم تراکتور بوده هم جزو قرارداد او با صبا محسوب میشود و اکنون او بدون قرارداد با صبا برای این تیم به میدان رفته است.

بهمن دهقان وکیل صبای قم هم لایحه خود را تحویل داد که بر اساس آن اعلام شد: طبق بند 14 ماده 68 آیین نامه انضباطی اولا باشگاه سیاه جامگان باید نهایتا تا دو ساعت پس از بازی شکایت خود را در حضور نماینده صبا تحویل ناظر بازی می‌داد که این امر با 24 ساعت تاخیر انجام شده و طبق قانون شکایت آنها وجاهت لازم برای رسیدگی را ندارد. ثانیا بند مورد نظر وکیل سیاه جامگان درباره قرارداد سربازها با تیم اولیه همچنان در بند 12 بخش دوم پیوست مربوط به مشمولان خدمت وجود دارد و حتی این بازیکن متمم قانونی برای یک فصل و نیم بعد هم دارد که رسما در هیات فوتبال به ثبت رسیده است.

شهبازی مسئول کمیته نقل وانتقالات هم با تشریح سیر تدوین آیین نامه ها اظهار داشت: از حدود 6 سال پیش که محسن یوسفی بازیکن استقلال تهران بود و خدمتش را در صبای قم گذراند این قانون تصویب شده که سرباز ها مانند بازیکن آزاد در هر موقعی از فصل می توانند به تیم خود برگردند و اینکه گفته شده به محض پایان خدمت و با رعایت سایر مقررات نقل و انتقالات منظور رعایت تعداد نفرات در لیست تیم هاست.

وی ادامه داد: کمیته روابط بین الملل فدراسیون در همان سال در مورد این موضوع و پرونده محسن یوسفی از فیفا هم استعلام کرد که فیفا جواب داد چون سربازی جزو قوانین داخلی شماست ما ورود نمی کنیم. مجددا با اصرار استعلام مجددی گرفتیم که فیفا گفت برگشت سربازها در هر موقع از فصل به تیم قبلی بلامانع است و طبق همین استعلام بعدها مهدی چمن آرا هم از ملوان به فولاد برگشت. او تصویر استعلام و جواب فیفا را هم به اعضای کمیته انضباطی تحویل داد.

به گزارش ایسنا، مقرر شد پس از شور اعضای کمیته، رای مربوطه صادر شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان