arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

آماده‌باش برای برف و سیلاب در ۱۴ استان کشور/ سفرهای غیرضروری ممنوع

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از آماده‌باش برای بارش برف و کولاک و سیلاب در ۱۴ استان کشور خبر داد و گفت: هموطنان حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری بپرهیزند، همچنین در صورت بروز حادثه با شماره‌های امدادی مانند ۱۱۲، ۱۱۵ و ۱۱۰ تماس بگیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

افزایش 9 درصدی توان عملیاتی امداد و نجات در طرح زمستانه/ آماده باش هلال‌احمر برای بارش برف و کولاک و سیلاب در 14 استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از افزایش 9 درصدی توان عملیاتی این سازمان در طرح زمستانه امسال خبر داد.
به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، ناصر چرخ‌ساز در حاشیه رزمایش ترافیکی طرح زمستانه پلیس در جاده‌ها در پیست آبعلی، اظهار داشت: امسال 9 درصد توان عملیاتی خود را بالا برده و سامانه امدادی 112 را تقویت کرده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه چه تعداد نیرو و تجهیزات در طرح زمستانه به کار گرفته شده است، اظهار کرد: یک‌هزار و 97 پایگاه ثابت، سیار و موقت در مسیرها و گردنه‌های برف‌گیر وجود دارد و روزانه 4 هزار و 500 تَن از امدادگران سازمان امداد و نجات در آنها مستقر خواهند شد.

چرخ‌ساز افزود: همچنین 18 فروند بالگرد نیز در سراسر کشور برای خدمت‌رسانی به مسافران و شهروندان پیش‌بینی شده که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: امدادگران در این روزها در آماده باش کامل هستند.

آماده باش هلال‌احمر برای بارش برف و کولاک و سیلاب در 14 استان کشور

چرخ‌ساز همچنین با اشاره به پیش‌بینی بارش‌ برف و کولاک در 14 استان کشور، تاکید کرد: بر این اساس به نیروهای هلال‌احمر در این استان‌ها اعلام آماده‌باش شده است.

به گزارش هلال‌احمر، وی با هشدار به هموطنان درباره رعایت نکات ایمنی برای سفر در جاده‌ها، اظهار کرد: هموطنان حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و اگر سفر آنها ضروری است، سوخت خودرو را کامل کنند، وسایل گرمایشی مانند پتو، لباس کافی و مواد غذایی به همراه داشته باشند.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه هموطنان در صورت بروز حادثه با شماره‌های امدادی مانند 112، 115 و 110 تماس بگیرند، خاطرنشان کرد: در استان‌های ایلام، لرستان، بوشهر، فارس و جنوب خوزستان نیز احتمال وقوع سیلاب وجود دارد، لذا هموطنان در این استان‌ها نیز از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان