arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

پیام بان‌کی‌ مون به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیام بان کی مون به مناسبت روز جهانی حقوق بشر قرائت شد.

در نشستی به‌مناسبت روز جهانی حقوق بشر از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی، پیام بان‌کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد قرائت شد.

متن پیام به شرح زیر است:

در بحبوحه وحشیگری‌های گسترده و سوء رفتارهای وسیع در جهان، روز جهانی حقوق بشر باید به منظور ترویج اصول جاودانی که ما به گونه‌ای دسته جمعی به آن‌ها متعهد شده‌ایم را با اقدامی موزون تقویت کند.

چالش‌های شگفت‌آور امروز را می‌توان از منظر چهار آزادی دید و حل کرد.

نخست: آزادی بیانی که میلیون‌ها انسان از آن محروم و تحت تهدید هستند. باید شیوه‌های دموکراتیک را گسترش دهیم و از آن‌ها حفاظت و دفاع کنیم. هم‌چنین برای جامعه مدنی فضا ایجاد کنیم. این امر برای ثبات همیشگی لازم است.

دوم: آزادی دین، در سراسر جهان تروریست‌ها دین را از مسیرش منحرف کرده و با خیانت به جوهره آن نام دین را نابود کرده‌اند. دیگران اقلیت های مذهبی را هدف قرار داده و با سوءاستفاده از هراس استفاده سیاسی می‌کنند. در پاسخ باید احترام به گوناگونی را بر مبنای برابری‌های اساسی همه مردم و آزادی ادیان ترویج کنیم.

سوم: هنوز آسودگی خیال از برقراری حداقل‌ نیازها برای بسیاری آزاردهنده است. رهبران جهان در سپتامبر، دستور کار 2030 برای توسعه پایدار را با هدف امحای فقر و توانمند کردن همه مردم برای زندگی شرافتمندانه در سیاره‌ای سالم و صلح‌آمیز تصویب کردند. حال باید هر آن چه ممکن است را برای به واقعیت تبدیل کردن این تصور انجام دهیم.

چهارم: آسودگی خیال از برقراری امنیت. میلیون‌ها پناهنده و افراد آواره درون کشورها محصول فاجعه شکست دست‌نیافتن به این آزادی هستند. از زمان جنگ جهانی دوم، هیچ وقت تا این حد این تعداد انسان مجبور به فرار از خانه‌های خود نشده‌اند. آنان از جنگ، خشونت و بی‌عدالتی ضمن عبور از قاره‌ها و اقیانوس‌ها و غالبا با به خطر انداختن جان‌شان می‌گریزند. در پاسخ نباید درها را ببندیم بلکه باید آن‌ها را باز و حقوق همه پناهجویان را بدون هیچ تبعیضی تضمین کنیم. مهاجرانی که از فقر و ناامیدی فرار می‌کنند نیز باید از حقوق بشر اساسی خود بهره ببرند.

امروز ما تعهد خود را برای حمایت از حقوق بشر به عنوان بنیان کار خود تجدید می‌کنیم. این جوهره ابتکار صریح حقوق بشر سازمان ملل متحد است که جلوگیری و پاسخ به نقض‌های گسترده حقوق بشر با هدف قرار می‌دهد.

در روز جهانی حقوق بشر اجازه دهید تجدید عهد برای تضمین آزادی‌های اساسی و حمایت از حقوق بشر همگان کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان