arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

رد فرجام خواهی یک نامزد دیگر انتخابات فیفا توسط CAS

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادگاه داوری ورزش، حکم کمیته ویژه انتخابات فیفا مبنی بر رد نامزدی دیوید ناخید بازیکن سابق ترینیداد و توباگو برای شرکت در انتخابات ریاست این نهاد را تایید کرد.

CAS در بیانیه ای در روز دوشنبه توضیح داد که این دادگاه درخواست تجدید نظر ناخید درباره تصمیم کمیته انتخابات فیفا در اکتبر 28 که در طی آن نامزدی او رد شد را نپذیرفته است.

طبق قوانین انتخاباتی این سازمان، ناخید برای این که مجاز به شرکت در انتخابات فیفا باشد ، به حمایت مکتوب 5 فدراسیون فوتبال نیاز داشت.

اما چون او فقط حمایت یک فدراسیون را داشت، کمیته انتخابات فیفا از ثبت نام این نامزد ترنیداد و توباگویی در انتخابات 26 فوریه(7اسفند) جلوگیری کرد.

پس ازصدور این حکم ناخید با شکایت به دادگاه داوری ورزش خواستار ابطال تصمیم کمیته انتخابات فیفا و تایید نامزدی خود شده بود.اما رای به نفع فیفا صادر شد.

CAS چندی پیش نیز فرجام خواهی پلاتینی دیگر نامزد انتخابات فیفا برای لغو محرومیتش را ، رد کرد.

ماه گذشته کمیته انتخابات فیفا گفت: صلاحیت پنج نامزد برای انتخابات تایید شده است. این پنج نفرعلی بن حسین اردنی، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئيس کنفدراسیون فوتبال آسیا از بحرین، جروم شامپاین مقام سابق فیفا از فرانسه، دبیر کل یوفا جیانی اینفانتینواز سوئیس و توکیو سکسویل تاجر اهل آفریقای جنوبی بودند.اما ناخید حتی نتوانست به مرحله بررسی صلاحیت ها برسد.

برچسب ها: دادگاه ، فیفا ، بازیکن ، بیانیه
نظرات بینندگان