arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

اژه ای: پرونده شکایت مجلس از دولت به دادسرا می رود

دادستان کل کشور: پرونده شکایت مجلس از دولت به خاطر عدم تشکیل وزارت ورزش به بخشهای مختلف دستگاه قضایی ارجاع شده و در صورت تشخیص، به دادسرا خواهد رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان کل کشور: پرونده شکایت مجلس از دولت به خاطر عدم تشکیل وزارت ورزش به بخشهای مختلف دستگاه قضایی ارجاع شده و در صورت تشخیص، به دادسرا خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از خبر محسنی اژه ای در نشست خبری امروز خود گفت: این پرونده دارای چند بعد است و بخشی از این پرونده به بازرسی کل کشور فرستاده شده که احراز شود دستگاه های دولتی به وظایف خود عمل کرده اند. دیوان عدالت اداری هم ممکن است به ابطال مصوباتی برسد که بر خلاف قانون تصویب شده است.

به گفته محسنی اژه ای، اگر برخی کسانی با سوء استفاده از موقعیت خود، در مقابل اجرای قانون مقاومت کرده باشند، با توجه به ماده 576 قانون مجازات اسلامی قانون را اجرا نکرده باشند و سوء نیت داشته باشند و با سوءاستفاده از مقام خود، جلوگیری از عمل به قانون شده باشد، پرونده این افراد به دادسرا ارجاع می شود.

وی افزود: این گزارش مجلس به بخشهای ذیربط ارجاع شده است و باید دید که بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری به چه نتیجه ای می گیرند و اگر مشخص شد کار خلاف قانون با سوء نیت افراد صورت گرفته باشد، طبیعی است دادسرا اقدام می کند.

گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور به دلیل عدم معرفی وزیر ورزش و تشکیل وزارت ورزش که از مصوبات سال گذشته مجلس بوده، به دستگاه قضایی شرکت کرده است. دولت می گوید صلاح نمی داند این وزارتخانه تشکیل شود.

دادستان تهران، پیگیر رها شدن دو بیمار در بیابان

سخنگوی قوه قضاییه خبرنگاری در ادامه نشست خبری به دو حادثه کودک‌آزاری و رهاکردن دو بیمار در حاشیه یکی از بزرگراه های تهران که در هفته گذشته به وقوع پیوست اشاره کرد و درباره ضرورت بازنگری در قوانین پرسید که محسنی اژه ای پاسخ داد : بدیهی است که ما باید بر اثر گذشت زمان و متناسب با مسائل جدید قوانین را تغییر دهیم .
 

 وی افزود : آلان درباره اینکه چگونه یک کودک نگهداری شود و حضانت با چه کسی باشد و اگر هیچ کدام از پدر و مادر بچه را نپذیرفتند باید چه کاری صورت گیرد ، قانون داریم اما در برخی موارد از لحاظ قانونی نقص داریم که در این خصوص معاونت حقوقی قوه قضاییه اقدام کرده است و امیدواریم که این نقایص برطرف شود.

محسنی اژه ای افزود : دادستان‌های ما در مواجهه با چنین حوادثی باید بلافاصله ترتیب اثر بدهند و منتظر نمانند چرا که ممکن است آثار این کار از بین برود لذا مدعی‌العموم باید سریع وارد شود .

سخنگوی قوه قضاییه گفت : درباره فرد خاطی نیز به هیچ وجه نباید اغماض شود و به صورت جدی باید وارد شد چون اگر قانون خوب هم داشته باشیم اما خوب اجرا نشود ، باز هم کارگشا نخواهد بود.

محسنی اژه‌ای همچنین درباره پرونده رها شدن دو بیمار در حواشی یکی از بزرگراه های اطراف تهران نیز گفت: در این خصوص هم دادستان و هم وزارت بهداشت وارد عمل شده و مسئولان قضایی هم به دادستان تاکید کرده‌اند که بررسی صورت گیرد تا ابعاد قضیه روشن شود که چه کسی تخطی کرده است ، و این افراد چه مدت در بیمارستان بوده‌اند.

وی افزود : انچه مهم است این است که به سرعت رسیدگی شود و نتایج کار ملموس باشد که ان‌شاء الله این پرونده به سرعت رسیدگی و درباره مراحل آن اطلاعات بیشتری به مردم داده شود .

محسنی اژه ای گفت : اکنون دادستان تهران در حال پیگیری جدی این موضوع است .
نظرات بینندگان