arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

ساختمان سهام عدالت تهران پلمپ شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی سهام عدالت استان تهران با اشاره به اینکه تنها هفت روز برای پایان مهلت قانونی ثبت‌نام از مشمولان سهام عدالت دارای برگه‌های سهام عدالت باقی است، گفت: ساختمان سهام عدالت شهر تهران پلمپ شده و قادر به پاسخگویی به اعضاء نیست.


به گزارش انتخاب به نقل از فارس، محمدرضا جودکی در پاسخ به دلیل پلمپ شدن ساختمان سهام عدالت شهر تهران، اظهار داشت: پیرو مصوبه کمیته کارگروه استانداری تهران قرار بر این بود این ساختمان که در تملک وزارت جهاد کشاورزی است، برای سهام عدالت استان تهران خریداری شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه در مزایده واگذاری این ساختمان، سهام عدالت شهر تهران برنده شده بود، ادامه داد: مقرر شده بود نیمی از هزینه‌های خرید این ساختمان توسط استانداری تأمین و پرداخت شود و نیمی دیگر توسط هم توسط سهام عدالت شهر تهران پرداخت شود متأسفانه امروز روز هفتمی است که در این شرکت پلمپ شده و نمی‌توانیم جوابگوی نیازهای اعضاء باشیم.

وی افزود: خیلی سعی کردیم از اعلام این خبر خودداری کنیم اما احساس می‌شود در بدنه دولت کسانی هستند که سعی در ایجاد خلل در روند اجرایی توزیع سهام عدالت دارند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سهام عدالت استان تهران گفت: از آنجا که اموال و دارایی‌های سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل استان تهران، اموال دولتی محسوب می‌شود بالطبع واگذاری این ساختمان به سهام عدالت شهر تهران به رغم چانه‌زنی‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته نباید این قدر دشوار باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و 600 هزار نفر در عضویت شرکت سهام عدالت تهران هستند، تصریح کرد: امروز هفتمین روزی است که این شرکت از پاسخگویی به اعضاء خود معذور است در حالی که روزانه حداقل دو هزار نفر به این شرکت برای پیگیری وضعیت خود مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه دولت می‌بایست از سرانه بودجه سال 88 برای شرکت تعاونی‌های سهام عدالت ساختمانی خریداری و به نام این شرکت‌ها به ثبت می‌رسید اما متأسفانه بعد از دو سال هنوز این اتفاق نیفتاده است، البته هیئت‌ دولت موافق این امر است اما هر چه امور به بدنه دولت واگذار می‌شود شاهد کارشکنی‌ها و تضادهای سیاستی و رویکردی هستیم.

جودکی ضمن تأکید بر اینکه در بدنه دولت گروهی با کارشکنی سعی در کند کردن تحقق اهداف دولت دارند، اظهار داشت: ثبت‌نام از کارگران ساختمانی و فصلی مشمول سهام عدالت در شرایطی به پایان بازه زمانی تعیین شده نزدیک می‌شود که متأسفانه دستگاه‌ ساماندهی این افراد "شرکت تعاونی سهام عدالت شهر تهران " پلمپ شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و تعاون و استاندار تهران باید در حل این مشکل ورود داشته باشند، خاطرنشان کرد: پیرو نامه ارسالی توسط رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان تهران، تنها هفت روز دیگر برای ثبت‌ مشمولان سهام عدالت که برگه‌های سهام عدالت را در اختیار دارند باقی است، در شرکت سهام عدالت شهر تهران پلمپ شده و عملاً زمانی برای ثبت‌نام از این مشمولان باقی نمانده است.
نظرات بینندگان