arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

مقام ارشد دولتی: برخي مسئولان توان اداره يك خانواده را هم ندارند

استاندار آذربايجان شرقي گفت: برخي از مسؤلان جز اينكه فضا را غبارآلود كنند كاري از دستشان برنمي‌آيد، در حالي كه توان اداره يك خانواده را هم ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار آذربايجان شرقي گفت: برخي از مسؤلان جز اينكه فضا را غبارآلود كنند كاري از دستشان برنمي‌آيد، در حالي كه توان اداره يك خانواده را هم ندارند.

به گزارش روابط عمومي استانداري آذربايجان‌شرقي، احمد عليرضابيگي در ديدار با اعضاي انجمن پيشگامان توسعه شهرستان هشترود، احساس نياز به جذب سرمايه‌گذاري را مهم و ارزشمند خواند و اظهار داشت: بايد باور داشته باشيم كه غير از توجه به موضوع سرمايه‌گذاري راهي براي توسعه نمي‌توان پيش‌بيني كرد.

وي افزود: امروز بسياري از كارهاي بزرگ در كشور به نتيجه رسيده و زيرساخت‌ها براي جذب سرمايه‌گذاري آماده است.

بيگي با بيان اين كه سرمايه‌گذار طبعا سود و منفعت خود را جستجو مي‌كند، خاطرنشان كرد: دوران الزام سرمايه‌گذاران به اين كه در كجا سرمايه‌گذاري كنند، گذشته است و تشويق سرمايه‌گذاران بايد به جاي بخشنامه و دستورالعمل، با تسهيلات و نرم‌افزارهاي قانوني صورت گيرد.

وي تاكيد كرد: اعتبارات استاني بايد در جايي صرف شود كه باعث جذب سرمايه‌گذاري و افزايش توليد شود و برنامه‌ريزي‌ها نيز به اين سمت معطوف باشد.

استاندار آذربايجان شرقي در ادامه با انتقاد از برخي برخوردهاي نامناسب با سرمايه‌گذاران گفت: كساني كه در مقابل سرمايه‌گذاران موضع منفي مي‌گيرند بايد متوجه باشند كه طرف حساب آنان مردم است و مردم از سرمايه‌گذاران حمايت مي‌كنند.

عليرضابيگي با اشاره به جوسازي بعضي از مديران در رسانه‌ها براي آلوده كردن فضاي سرمايه‌گذاري نيز گفت: برخي از مسئولان جز اين كه فضا را غبارآلود كنند كاري از دستشان برنمي‌آيد؛ در حالي كه توان اداره يك خانواده را هم ندارند.

وي اضافه كرد: سرمايه‌گذار وقت و سرمايه خود را صرف توسعه توليد و اشتغال مي‌كند؛ بنابراين برخي‌ها به چه حقي در مقابل او حرف‌هاي نسنجيده مي‌زنند.

بيگي با تاكيد بر تاثير مثبت سرمايه‌گذاري در توسعه اشتغال خاطرنشان كرد: تنها پاسخي كه مي‌توان به آسيب‌هاي اجتماعي داد حل مشكل اشتغال است و اين امر نيازمند حمايت و همراهي از سوي همه گروه‌هاست.

استاندار آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: بينش جديدي كه در كشور حاكم شده حاكي از اين مطلب است كه سرمايه‌گذاري موضوعي حياتي و سرنوشت‌ساز براي پيشرفت است.

بيگي با بيان اين كه وحدت دولت و ملت در سايه ولايت نتيجه خواهد داد گفت: برخلاف برخي‌ها كه اقتصاد را موضوعي مادي و دنيوي مي‌دانند، مقام معظم رهبري با نام‌گذاري سال جديد به نام جهاد اقتصادي نشان دادند كه تلاش در مسير توسعه اقتصادي كشور امري مقدس است.

وي همچنين با اشاره به ظرفيت‌هاي نمايندگي مجلس نيز ابراز داشت: نمايندگان مجلس بايد همواره در معرض مطالبات باشند و از فرصتي در اختيار آنان است براي توسعه و پيشرفت استفاده كرد.

بيگي با بيان اين كه احساسات نبايد مانع از رعايت اولويت در تصميم‌گيري‌ها شود تاكيد كرد: اعتبارات استاني و ملي بايد به سمتي هدايت شود كه جذب سرمايه‌گذاري و افزايش توليد را به همراه داشته باشد.

استاندار آذربايجان شرقي با قدرداني از مسئولان شهرستان هشترود به خاطر برگزاري همايش سرمايه‌گذاري در اين شهرستان گفت: برگزاري اين همايش نشان دهنده اين است كه موضوع سرمايه‌گذاري نهادينه شده است؛ البته بايد توجه داشت كه صرف برگزاري همايش و تبليغات نتيجه دلخواه را نخواهد داشت.

بيگي تاكيد كرد: مسئولان شهرستان هشترود بايد در مقابل كارشكني‌هايي كه در اين موضوع صورت مي‌گيرد مقابله كنند.

وي خاطرنشان كرد: اگر به قواعد سرمايه‌گذاري پايبند نباشيم برگزاري ده‌ها همايش هم نتيجه‌اي نخواهد داشت.

استاندار با تاكيد بر فعليت بخشيدن به ظرفيت‌هاي شهرستان هشترود گفت: هشترود ظرفيت ويژه‌اي از جهت كشاورزي و دامداري دارد و بايد با وحدت و همدلي مردم و مسئولان و پرهيز از تنگ‌نظري از اين ظرفيت استفاده شود.

بيگي با اشاره به افتتاح سه واحد سيلو در هشترود در اواخر سال گذشته اظهار داشت: آثار مثبت افتتاح اين سيلوها كه توسط يك سرمايه‌گذار احداث شده قبل از همه متوجه كشاورزان منطقه شده است.

وي همچنين با اشاره به ايجاد يك مجتمع كشت و صنعت در اراضي پاياب سد سهند توسط يك سرمايه‌گذار بخش خصوصي گفت: طرح هايي از اين قبيل باعث سرازير شدن سرمايه بخش خصوصي و اعتبارات دولتي به اين شهرستان شده و توسعه منطقه را در پي خواهد داشت.
نظرات بینندگان