arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

دادستان تهران: بيماران رها شده، قبل از رها کردن به زیر زمین بیمارستان برده شده بودند!

متعاقباً در تحقيقات بعدي مشخص شد كه 6 نفر از پرسنل اين بيمارستان در رده‌هاي مختلف در اين‌باره همكاري داشته‌اند كه بازپرس پرونده دستور بازداشت آنان را صادر كرد، ضمن اينكه دستور دستگيري متهم هفتم هم در اين زمينه صادر شده است كه تلاش براي جلب وي ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دادستان تهران گفت: 6 نفر از عوامل رها كردن بيماران يك بيمارستان دولتي در كشتزارهاي اطراف تهران بازداشت شدند و دستور جلب متهم هفتم نيز صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از فارس، عباس جعفر دولت‌آبادي دادستان تهران افزود: در ادامه تحقيقات مربوط به رها كردن 2 نفر از بيماران نيازمند درمان در كشتزارهاي اطراف تهران توسط عوامل يك بيمارستان دولتي،‌ موضوع به صورت ويژه در دستور كار دادسرا قرار گرفت كه در اين زمينه دو اقدام به موازات هم صورت گرفت.

وي گفت: در پي ارسال پرونده از دادگاه بخش آفتاب به دادسراي عمومي تهران، موضوع با دستور تحقيقات فوري جهت رسيدگي به دادسراي ناحيه 6 تهران ارجاع شد كه بازپرس اين دادسرا هم تحقيقات خود را در اين زمينه با حضور در بيمارستان فيروزگر شهرري كه بيماران ياد شده پس از رها شدن،‌در آنجا بستري شده بودند مراجعه و سوابق درماني آنان را بررسي كرد.

دادستان تهران تصريح كرد: در اين تحقيقات مشخص شد كه يكي از بيماران كه سن بالايي نيز داشت، پس از مدتي بستري در بيمارستان مذكور جهت نگهداري به يكي از مراكز بهزيستي منتقل شده است و بيمار ديگر نيز از بيمارستان ترخيص شده كه بازپرس با حضور در منزل بيمار ياد شده اظهارات وي را در اين زمينه استماع كرد.

وي ادامه داد: حسب اظهارات نامبرده، وي كه براي درمان عفونت‌ پاي خود به يك بيمارستان دولتي در تهران مراجعه كرده بود، پس از مدتي بستري از اورژانس به زيرزمين بيمارستان منتقل و روز بعد عوامل بيمارستان او را به همراه يك بيمار ديگر به وسيله يك دستگاه وانت مزدا در حالي كه آنها را در پتو پيچيده بودند قرار داده و در كشتزارهاي حوالي تهران رها كرده‌اند.

جعفري دولت آبادي گفت: نماينده ويژه‌اي براي بررسي موضوع به بيمارستان دولتي كه بيماران ياد شده از آنجا منتقل شده‌ بودند، اعزام شده‌اند كه در تحقيقات انجام شده،‌ضمن جمع‌آوري ادله در خصوص سوابق باليني آنان از جمله پرونده پزشكي نامبردگان، مشخص شد كه يكي از آنان در بيمارستان مذكور بستري بوده است.

وي ادامه داد: متعاقباً در تحقيقات بعدي مشخص شد كه 6 نفر از پرسنل اين بيمارستان در رده‌هاي مختلف در اين‌باره همكاري داشته‌اند كه بازپرس پرونده دستور بازداشت آنان را صادر كرد، ضمن اينكه دستور دستگيري متهم هفتم هم در اين زمينه صادر شده است كه تلاش براي جلب وي ادامه دارد.

دادستان تهران افزود: از سوي ديگر رئيس بيمارستان دولتي ياد شده نيز روز جاري با ارسال شرحي به دادستان تهران، ضمن اذعان به بروز واقعه ياد شده، چند نفر از عوامل اين بيمارستان را به عنوان افرادي كه به صورت خودسرانه يا احياناً با تباني با افراد ديگر اقدام به اين عمل نموده معرفي و خواستار برخورد قانوني با آنان به اتهام سوءاستفاده از مقام و موقعيت و برهم زدن نظم عمومي شد.

جعفري دولت آبادي گفت: متأسفانه اين اقدام علاوه بر جريحه‌دار كردن احساسات عمومي، باعث ايجاد خدشه در اعتبار مراكز درماني كشور به خصوص در بخش دولتي شده است و همه آحاد جامعه و مسئولان به حق از دادستاني تهران انتظار دارند كه به شدت با عوامل چنين اقدامات برخورد قانوني شود و تحقيقات در مورد اين پرونده همچنان ادامه دارد.

دادستان تهران همچنين گفت: فردي به نام «ع.ع» نيز به اتهام نشر اكاذيب دستگير شده است كه تحقيقات از وي ادامه دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
0
7
هر چی بیشتر بهمش بزنید بوی گندش بیشتر بلند میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
0
2
راست گفت وزير محترم كه ايران كارتون خواب نداره.
نظرات بینندگان