arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

آخرین اخبار از قطار مغناطیسی تهران-مشهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر اجرایی پروژه‌ی قطار مغناطیسی تهران - مشهد گفت: اجرای پروژه قطار مغناطیسی تهران - مشهد همچنان منوط به ارائه تضمین ایران به سرمایه‌گذار خارجی ‌است.

به گزارش انتخاب؛ حسینعلی بهروزوی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بهمن ماه سال گذشته برای برای پیگیری وضعیت قطار مغناطیسی تهران - مشهد با سرپرست وزارت راه و ترابری جلسه داشتیم.

وی با تاکید بر این‌که سرپرست وزارت راه و ترابری دستور پیگیری این پروژه را دادند، گفت: با سازمان‌های داخلی در حال مذاکره برای تامین سرمایه‌ی لازم برای اجرای این پروژه هستیم.

مدیر اجرایی پروژه‌ قطار مغناطیسی تهران- مشهد با اشاره به این‌که از سرمایه‌گذاری خارجی نیز استفاده می‌کنیم، اضافه کرد: دولت باید تضمین‌های لازم را به سرمایه‌گذاری خارجی بدهد، به‌عبارت دیگر اجرای این پروژه منوط به ارائه‌ی ضمانت ایران است.

وی با اشاره به این‌که دولت برای اجرای این پروژه، زمین آزاد می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر ارائه‌ی زمین، دولت باید کارهای جانبی دیگری انجام دهد که برای او درآمد ایجاد می‌کند.

به دلیل سرعت بالای این قطار مغناطیسی که تا 500کیلومتر بر ساعت نیز می رسد، مسافت 860کیلومتری میان دو شهر تهران-مشهد بدون توقف در ایستگاه ها دو ساعت و با توقف در ایستگاه ها 2.5 ساعت خواهد بود.

اولین بار در کشور ما صحبت حضور قطارهای سریع السیر در مسیرتهران-مشهد قبل از پیروزی انقلاب توسط وزیر راه و ترابری وقت که برای افتتاح راه آهن به ژاپن دعوت شده بود، مطرح شد.

وی در این سفر از یک شرکت دولتی در ژاپن درخواست کرد که قطعات فاز اول راه‌آهن تهران – مشهد را براساس راه‌آهن مغناطیسی ژاپن با سرعت250کیلومتر بر ساعت مطالعه کند، اما پس از مطالعه این شرکت به دلیل هزینه بسیار زیاد، اجرای پروژه توسط طرف ایرانی مورد موافقت قرار نگرفت.

پس از آن صحبت درباره قطارهای مغناطیسی که قیمت بسیار بالایی دارند، دوباره از سال 1384 برای مسیر تهران- مشهد آغاز شد و سرانجام خرداد ماه سال 88 قرارداد نهایی قطار سریع‌السیر مشهد - تهران با حضور حمید بهبهانی- وزیر راه و ترابری وقت- با آلمانی‎ها امضا شد.

در این مراسم بهبهانی با بیان این که از حدود ‌3 سال پیش درگیر اجرای این پروژه هستیم، اظهار کرد: امروز با امضای این قرارداد به نقطه عطفی در کشور رسیدیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
0
4
پناه بر خدا وقتی که قطارها هم فرسوده شوند و قطعاتش را به ما ندهند آنوقت می شود قضیه هواپیمایی.
نظرات بینندگان