arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۴

کاهش سطح هشدار استرالیا درباره سفر به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه استرالیا سفر به ایران را برای شهروندانش با رعایت احتیاط بلامانع اعلام کرد.
به گزارش  از وب‌سایت «اس ام اچ،» دولت استرالیا که پیش از انعقاد توافق هسته‌ای وین، از شهروندانش خواسته بود تا سر حد امکان از سفر به ایران خودداری کنند، هم اکنون این مسئله را بلامانع اعلام کرده است. اما همچنان از شهروندان کشورش درخواست کرده است در سفر به ایران بسیار محتاط باشند.
 
کاهش سطح هشدار سفر به ایران را می‌توان نشان از گرم شدن روابط دو کشور دانست. در بیانیه‌ای که روز دوشنبه بوسیله وزارت امور خارجه استرالیا در همین خصوص منتشر شد، همچنان به شهروندان این کشور نسبت به سفر به مناطق مرزی ایران با افغانستان، پاکستان و عراق هشدار داده شده است.
 
یک مقام استرالیایی در این باره گفت: کاهش سطح هشدار برای سفر به ایران، با توجه به امنیت و ثبات موجود در این کشور اتخاذ شده است.    
 
جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا، در سفری که در ماه آوریل (30 روز منتهی به 10 اردیبهشت) به تهران داشت، با مقامات ایران درباره مهیا کردن زمینه بازگشت مهاجران این کشور که به صورت غیرقانونی به استرالیا سفر کرده‌اند، گفتگو کرد. مذاکره درباره همکاری اطلاعاتی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش نیز یکی دیگر از اهداف سفر او به ایران بود.   
 
دولت استرالیا از شهروندان خود خواسته است علاوه بر ایران، در سفر به سرزمین‌های اشغالی، اردن و کویت نیز جوانب احتیاط را رعایت کنند. این در حالی است که دولت استرالیا بر خودداری از سفر شهروندان خود به عربستان سعودی، عراق ، سوریه و یمن تأکید می‌کند.
 

نظرات بینندگان