arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۴

عارف: اجازه دهیم در انتخابات صندوق رای حرف آخر را بزند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که باید اجازه دهیم در انتخابات حرف آخر را صندوق های رای بزنند نه تریبون ها، تبلیغات خاص و جریان ها، گفت: هدف ما برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم است.

 به نقل از ایرنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، محمدرضا عارف روز سه شنبه پس از نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: در سال همدلی و همزبانی، انتخابات، مهمترین رویداد سیاسی کشور است که باید تقویت همبستگی و انسجام ملی جهت اعتلای کشور، پاسخگویی به مطالبات مردم و پیشرفت را در پی داشته باشد.


وی با بیان این که مهم، برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری مردم است ادامه داد: در شرایطی که دولت تدبیر و امید دستاوردهای ارزشمندی بویژه در ارتباط با برجام داشته و با وجود مسایل منطقه و نقشی را که ایران در حل و فصل مسایل می تواند داشته باشد، مهمترین دغدغه باید برگزاری انتخابات پرشور باشد و همه با رعایت تمام اصول قانون اساسی تمام قوانین حاکم بر انتخابات را با جدیت دنبال کنیم.


عارف گفت: مهمترین رسالت تمام رسانه ها تشویق به مشارکت است بویژه رسانه ملی که باید جدی تر از گذشته و با هدف مشارکت حداکثری مردم در انتخابات حاضر شود و اجازه دهد گروه های مختلف و تفکرهای مختلف داخل نظام فرصت ارائه برنامه ها و نکته نظرات خود را داشته باشند.


وی افزود: به دنبال مشارکت حداکثری هستیم تا تاثیرگذاری و راهبردهای کشور در معادلات منطقه و جهانی را دنبال کنیم و آنچه را در دستور کار خود از مدت ها قبل قرار داده بودیم خلق حماسه ای پرشورتر از حماسه 92 است.


عارف گفت: آنهایی که به صحنه نیامده اند به صحنه بیایند و تلاش گروه ها باید این باشد که مشارکت 75 درصدی را هدف قرار دهند و این مهمتر از آن است که فردی پیروز شود یا نه؛ وظیفه همه ، خدمت و رمز موفقیت ما وحدت است، امیدواریم تا دو سه هفته آینده برنامه راهبردی خود را ارائه کنیم که یکی از اولویت های ما خارج شدن از رکود اقتصادی است و یکی از اولویت های مجلس آینده باید خروج از رکورد اقتصادی باشد.


وی تاکید کرد: وظیفه رسانه ملی این است که اجازه دهد دیدگاه های مختلف فرصت ارایه نظر داشته باشند چرا که برخوردهای یکسویه جواب نمی دهد و مردم هوشیارند.


عارف گفت: رسانه ملی وظیفه ملی خود را که تشویق مردم به مشارکت است در دستور کار خود قرار دهد.


وی در عین حال اظهار کرد: جریان های تند نمی توانند با افراط به اهداف خود برسند همانگونه که برخوردها در چند برنامه به نتیجه نرسید؛ تلاش می کنیم با آرامش انتخابات را دنبال کنیم و توصیه ما به چنین جریانی آن است که در چارچوب قانون عمل و تمام افراد و گروه ها نظرات خود را در فضای صمیمی ارائه کنند.


انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری 7 اسفند سال جاری به طور همزمان برگزار می شود.
نظرات بینندگان