arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
جهانگیری خبر داد:

احتمال وقوع یک تخلف مالی بزرگ در دولت قبل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



معاون اول رییس جمهور از احتمال وقوع تخلف بزرگ مالی در دولت قبل خبر داد و گفت: بر اساس دستور رییس جمهور در حال پیگیری این موضوع هستم.

به نقل ازایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اولدر جریان سفر یک روزه به استان هرمزگان (جزیره کیش) در نشست نقش مناطق آزاد اظهار کرد: چندی پیش رییس کل بانک مرکزی طی نامه‌ای به رییس جمهور اعلام کرد که در ماه‌های پایانی سال 89 در یک مرحله مبلغ 41 هزار میلیارد ریال و در یک مرحله 130 هزار میلیارد ریال از منابع بانک مرکزی بنا به دستور مقامی، (برداشت و) به خزانه واریز شده است. این در حالی است که منابع بانک مرکزی متعلق به مردم است و نباید بدون صدور مجوزهای قانونی از آن برداشت شود.

وی ادامه داد: آقای رییس جمهور نیز طی نامه‌ای مسئولیت بررسی این موضوع را به من سپردند و گفتند که بررسی کنم و چنانچه مشخص شد که این نقل و انتقال براساس قانون صورت گرفته است دولت به بانک مرکزی بدهکار می‌شود اما چنانچه پس از پیگیری‌ها مشخص شد که این کار برخلاف قانون صورت گرفته مقام دستوردهنده را به مراجع قضایی و دادگاه معرفی کنم. من نیز بیش از سه ماه است که در حال پیگیری این موضوع هستم.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی جزیره کیش اظهار کرد: کیش جزیره‌ای استثنایی و زیبا با طبیعت و سواحل منحصر به فرد است که چنانچه برخی محدودیت‌های زیست محیطی وجود نداشت امروز از این ساحل درآمدهای میلیاردی حاصل می شد. با این وجود کماکان با برنامه‌ریزی‌های دقیق در آینده کیش می‌تواند به یک قطب مهم گردشگری و تجارت در منطقه تبدیل شود.

جهانگیری همچنین با بیان اینکه نباید نسبت به جزایر خلیج فارس کم توجه باشیم اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در جهت توجه به جزایر مهم خلیج فارس انجام گرفته است تحت حمایت قرار گرفتن این جزایر از سوی مناطق آزاد قشم و کیش است.

وی با بیان اینکه عمران و آبادانی جزایر جنوبی و ورود جمعیت به آن‌ها می تواند به عنوان یک پتانسیل خوب برای مناطق جنوبی مطرح باشد، به اهمیت جزایر جنوبی از لحاظ امنیت اشاره و خاطرنشان کرد: جزایر جنوبی از بعد امنیت ملی حایز اهمیت هستند چرا که دیگران مکررا تلاش می‌کنند تا یک ناو متحرک را به آب‌های خلیج فارس وارد کنند و بگویند که در این خلیج یک ناو دارند این در حالی است که جزایر جنوبی کشور سرمایه‌های بی نظیر امنیتی محسوب می‌شوند و نباید هیچ‌گاه خالی از سکنه باشند. این جزایر سپر اصلی دفاعی کشور هستند و باید حتما در آن‌ها جمعیت و امکانات به اندازه مورد نیاز وجود داشته باشد.

جهانگیری گفت: دولت همواره خود را مسئول اصلی تامین امنیت خلیج فارس دانسته و می‌داند و در آینده نیز از سرمایه‌های این خلیج حفاظت خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به روند تشکیل مناطق آزاد در کشور خاطرنشان کرد: از زمانی که قانون تشکیل مناطق آزاد به سختی در مجلس تصویب شد، همواره سیاست‌ها و تلاش‌ها در این مسیر بود که مناطق آزاد تبدیل به کانون‌های سرمایه گذاری و توسعه صادرات شوند و همگان نیز پیگیر تحقق این امر بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد منطقه‌ای است که در آن برخی از مقررات دست و پاگیر که در کل کشور اعمال می‌شود برای انجام راحت‌تر کارها در این مناطق اعمال نمی‌شود.
نظرات بینندگان