arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴

وزیر کشور تونس:15 عملیات تروریستی در ماه های اخیر در تونس دفع شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  وزیر کشور تونس روز سه شنبه از دفع 15 عملیات تروریستی پس از حمله تروریست ها به گردشگران در تیرماه سال جاری در شهر ساحلی سوسه در شرق این کشور خبر داد.
 به نقل از خبرگزاری آناتولی از تونس، «محمد ناجم الغرسلی» وزیر کشور تونس در حاشیه دیدار با نمایندگان احزاب سیاسی این کشور در خصوص قانون انتخابات محلی در پایتخت تونس گفت: نیروهای امنیتی موفق شدند پس از حمله تروریستی به گردشگران در شهر ساحلی سوسه در ژوئن (تیر ماه) سال جاری که بر اثر آن 38 تن کشته شدند، 15 عملیات تروریستی را خنثی کنند.

وی اشاره ای به مکان و زمان این عملیات های تروریستی نکرد و گفت که به نفع کشور نیست جزئیات و اطلاعاتی که به سود تروریست ها ، باندهای مخفی و همه طرف هایی است که به دنبال فرصتی برای از بین بردن امنیت مردم تونس هستند، علنی شود.

بر اساس این گزارش، تروریست های داعش تیر ماه سال جاری به یکی از هتل های واقع در ساحل گردشگری سوسه تونس حمله کردند و 38 تن از گردشگران که اکثر آنها انگلیسی بودند را کشتند.

غرسلی در خصوص آماده باش کامل نیروهای امنیتی این کشور که شب گذشته به اجرا در آمد، نیز گفت: این اقدام کاملا عادی است و ما هر سال به هنگام فرا رسیدن عید نو میلادی به منظور جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه، نیروهای امنیتی را به حالت آماده باش در می آوریم.

این مقام تونسی افزود: اکنون کشور در وضعیت امنیتی خوبی به سر می برد اما باید مراقب تهدیدها نیز باشیم؛ به ویژه اینکه جشن های بزرگ میلاد رسول اکرام (ص) و سال نو میلادی در راه است و تروریست های فعال در لیبی در صدد هستند که امنیت تونس را مختل کنند.

تروریست ها در سال جاری در تونس اقدام به 3 حمله خونین کردند که اولین حمله هدف قرار دادن گردشگران در موزه باردو در تونس و دومین آن حمله به گردشگران در مجتمع سوسه در ماه اکتبر و حمله سوم هم به نیروهای گارد ریاست جمهوری در نوامبر گذشته بود.
تروریست های داعش که بر مناطقی از عراق و سوریه مسلط شده اند، مسئولیت حملات مذکور را به عهده گرفته و تهدید به حملات بیشتر کرده اند.

بر اساس این گزارش، تونس از سال 2012 میلادی با حملات گروه های تروریستی متمرکز در کوه های القصرین در غرب این کشور روبه رو است که هر از چند گاهی نیروهای امنیتی، ارتش و گردشگران خارجی این کشور را هدف حملات خود قرار می دهند.
نظرات بینندگان