arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۴

انتقاد وزیرخارجه عراق از ائتلاف اعلام شده از سوی ریاض

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابراهیم الجعفری وزیرخارجه عراق از اینکه کشورش از طریق رسانه ها به ائتلاف اسلامی اعلام شده از سوی سعودی ها دعوت شده است انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه سومریه نیوز، ابراهیم الجعفری وزیرخارجه عراق با انتقاد از دعوت کشورش به ائتلاف اسلامی مورد اعلام از سوی سعودی ها از طریق رسانه ها گفت: عراق در جهان عرب و اسلام کشوری مهم است و باید مثل دیگر کشورهای دارای حاکمیت مورد تعامل قرار گیرد.

الجعفری در نشست خبری مشترک با همتای کویتی خود گفت: ما وجود طرحی برای تشکیل ائتلاف کشورهای اسلامی علیه تروریسم را شنیدیم. تشکیل این ائتلاف برای ما عجیب بود چرا که شایسته نیست عراق از طریق صفحات تلویزیون و رسانه ها برای پیوستن به این ائتلاف دعوت شود.برای تشکیل هر ائتلافی باید به هر کشوری زمان کافی داده شود و گفتگو صورت گیرد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز پیش از این تشکیل ائتلاف اسلامی از سوی سعودی ها بدون مشورت با عراق را اشتباهی ریشه ای توصیف کرده بود.

وی همچنین اعلام کرد عراق از تشکیل ائتلافی که سوریه و عراق را مورد استثنا قرار داده، غافلگیر شده است. العبادی تاکید کرد بیشتر کشورهای حاضر در این ائتلاف از توان رویارویی با تروریسم برخوردار نیستند.

نظرات بینندگان