arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

وزير اقتصاد :صرفه جويي 30 درصدي گندم ، ارد و نان، با اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : صرفه جویی 30 درصدی در خصوص گندم ، ارد و نان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها دستاورد بزرگی برای کشور است . حسینی در حاشیه جلسه ستاد هدفمند سازی یارانه در مصاحبه با خبرنگار ما افزود : ما به طور مداوم جلساتی برای ارزیابی اهداف پیش بینی شده طرح هدفمند کردن یارانه ها داریم .

وی گفت : برخی امار و ارقام پس از اجرای این طرح نشان می دهد که صرفه جویی حدود 30 درصدی در خصوص گندم و ارد و نان داریم و اینکه در این بخش در حال صادرات هستیم. وزیر اقتصاد افزود : این دستاورد بزرگی برای مملکت ماست انهم در شرایطی که دنیا به خاطر افزایش قیمت نفت و بحرانهای منطقه به بحران مواد غذایی دچار می شود و ایران از وارد کننده گندم و مهمترین محصول غذایی، به صادرکننده تبدیل می شود . وی گفت : این امار نشان می دهد که ایران می تواند با اتکا به ظرفیتهای داخلی مدیریت کند و این دستاوردی است که از این قانون بیرون امده است .

حسینی با اشاره به صرفه جویی در انرژی و سوخت افزود : در این بخش ما نه تنها رشد مصرف نداشتیم بلکه در اکثر بخش ها صرفه جویی داشتیم . وی گفت : اگر چه این کار را براساس ظرفیتها و علم و تجربه داخلی و البته استفاده از تجربیات بین المللی انجام دادیم ولی موجب شد حتی نگاه محافلی که خود را سالها پیشتاز در سیاست های اقتصادی می دانستند در خصوص کیفیت و توان سیاستگذاری و اجرای کار ، به ایران عوض شود تاجایی که در نشست های بین المللی درباره ایران به عنوان کشوری که دارای توانمندی در طراحی و اجرای سیاستهای اقتصادی است قضاوت می شود . وزیر اقتصاد افزود : البته بحثی که امسال به ان توجه خواهیم داشت این است که ما این چرخه صرفه جویی را که اغاز کردیم چطور ان را به موج چرخه بهره وری پیوند دهیم و این نیازمند تعامل با بخش تولید است . حسینی گفت : باید با استفاده از بسته های حمایتی ، توان حرکت بخش تولید افزایش یابد برای اینکه منافع طرح هدفمندسازی یارانه ها را بیشتر کسب کند و این روزها ما روی این نکته بیشتر متمرکز شده ایم .
نظرات بینندگان