arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۴

ایران و روسیه دو سند همکاری امضا کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه عصر امروز (چهارشنبه ) دو سند همکاری در زمینه های دامپزشکی و موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری را در تهران امضا کردند .


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا عصر امروز (چهارشنبه) سندهای همکاری دو کشور با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رییس ایرانی کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و روسیه و ایگور شووالف معاون اول نخست وزیر روسیه در محل وزارتخانه مزبور به امضا رسید.
برپایه این گزارش ، سند برنامه اجرایی بین سازمان دامپزشکی ایران و سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی فدراسیون روسیه نخستین موضوع مورد توافق بود که به امضاء مقام های دو کشور رسید.
همچنین موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نیز به امضا رسید.
سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه به تهران در آذرماه گذشته فصل نوینی از همکاری های مشترک بین ایران و روسیه را گشود .
روسیه و ایران براساس اسناد نهایی مربوطه در اجلاس سه روزه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور که 22 آبان ماه در مسکو امضا شد، حوزه های گسترده ای از افزایش همکاری ها را از هوا فضا تا کشاورزی و صادرات مواد غذایی در دستور کار دارند.
نظرات بینندگان