arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

اوضاع شرق ليبي آرام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اوضاع در شرق لیبی آرام است و طرفین بحران و نیز نیروهای ناتو تا حد زیادی فعالیت خود را کاهش داده اند. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره بیبه ولد امهادی خبرنگار این شبکه در بنغازی در گفتگویی درباره اوضاع لیبی گفت: مناطق شرقی لیبی و نیز مناطق بین اجدابیا تا البریقه از چند روز پیش تا کنون آرام است و تحول تازه ای در این منطقه اتفاق نیفتاده است ولی نیروهای دو طرف تلاش می کنند جبهه خود را برای درگیری های آینده تقویت کنند. تقریبا می توان گفت آرامش کنونی در واقع آرامش قبل از طوفان است.

وی با اشاره به این که ارامش اوضاع تا حدی نتیجه وخامت اوضاع جوی است و همین اوضاع باعث توقف حملات هوایی ناتو شده است افزود: دیروز صدای هواپیماهای ناتو در منطقه شنیده می شد اما خبری مبنی بر حملات آنها به مواضع نیروهای قذافی شنیده نشد.

امهادی درباره میزان رضایت انقلابیون لیبی از نیروهای ناتو که انتقادات زیادی از آنها شده است گفت: نمی توان گفت رضایت کامل از آنها دارند زیرا برخی از انقلابیون می گویند نیروهای ناتو گاهی اوقات حملات هوایی خود را به مدت چند روز متوقف می کنند ولی به طور کلی همه طرف های درگیر در لیبی تا حدود زیادی فعالیت خود را کاهش داده اند و ظاهرا از این وضع راضی هستند.
نظرات بینندگان