arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۴

ممیزی‌ها در انتخابات امسال باید متفاوت باشد/ حضور ۶۰ درصدی زنان در مجلس مانعی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دبیر کل مجمع نیروهای خط امام گفت: با توجه به تأکید رهبری مبنی بر حق‌الناس بودن رأی مردم، برای تحقق این موضوع، ممیزی‌ها در انتخابات باید متفاوت باشد.

هادی خامنه‌ای دبیر کل مجمع نیروهای خط امام طی سخنانی در همایش هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان سراسر کشور که با عنوان «خانه‌ای برای ملت» در کانون توحید تهران برگزار شد، اظهار داشت: ما به‌عنوان مجمع نیروهای خط امام می‌خواهیم از حالا به بعد یک گفتمان جدیدی را پیشنهاد کنیم که این گفتمان هم استراتژی ما بوده و هم تاکتیک است.

هادی خامنه‌ای بر همین اساس به گفتمان اخلاق‌، عدالت و آزادی اشاره کرد و افزود: این سه‌گانه و این سه مفهوم به یکدیگر وابسته هستند و بر یکدیگر اثر می‌گذارند، چنانچه تحقق عدالت، زمینه‌ساز اخلاق و بسط آزادی در جامعه است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه سقوط اخلاق، تداوم‌بخش وضعیت ناعادلانه در جامعه است، تصریح کرد: ما با یک چرخه معیوب مواجه می‌شویم که مروج بی‌عدالتی و بی‌اخلاقی است، درحالی که ویژگی جامعه دینی آن است که تحقق جامعه آزاد، عادلانه و اخلاقی به‌عنوان هدف واحد مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: عده‌ای در دولت قبل و در 8 سال گذشته می‌خواستند با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی، عدالت را محقق ساخته و دست غارتگران را از بیت‌المال کوتاه کنند،‌ اما هم اخلاق قربانی شد و هم بزرگ‌ترین فساد در کشور رخ داد. بنابراین ثابت شد که با بی‌اخلاقی نمی‌توان به عدالت دست یافت.

هادی خامنه‌ای با تأکید بر اینکه اصلاحات برای ما یک هدف نیست، بلکه یک وسیله محسوب می‌شود، افزود: اصلاحات وسیله‌ای برای تحقق اخلاق‌، عدالت، آزادی و توسعه همه جانبه است و چنانچه برخی معتقد باشند با براندازی به هدف خود می‌رسند، اما اصلاح‌طلبان معتقدند از طریق فعالیت اصلاحاتی مستمر می‌توانند به اهداف انقلاب برسند.

این فعال اصلاح‌طلب دستیابی به کرامت انسانی را جزو اهداف انقلاب برشمرد و تأکید کرد: این اصل مهم جز از رهگذر جامعه مبتنی بر اخلاق، عدالت و آزادی محقق نمی‌شود و امام(ره) نیز همواره به دنبال عزت و کرامت آحاد ملت بودند.

وی ادامه داد: فرقی نمی‌کند که کرامت یک ملت از طریق استیلا تهدید شود یا استبداد و خدشه به آزادی‌های مشروع؛ چراکه هنر این است که سه گانه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به یک میزان مورد توجه باشد.

هادی خامنه‌ای با بیان اینکه عدالت به معنای این است که همه در این جهان دارای حق هستند، اظهار داشت: در اسلام حق‌ و تکلیف با هم وجود دارد و همه دارای یک رأی هستند، لذا برای اجرای عدالت اول باید دروغ را کنار گذاشت و عدالت را رعایت کرد.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام با تأکید بر اینکه همه باید در انتخابات آینده عدالت را رعایت کنیم به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: وقتی مقام معظم رهبری بر روی حق‌الناس تأکید دارند باید آن را جدی گرفت، همان‌طور که ایشان هم فرمودند کسانی که به این کشور و سرزمین علاقه دارند باید در انتخابات شرکت کنند و این به معنای فرصت حضور برای همه آنها در جهت تحقق خواسته‌ها و روی کار آمدن افراد مورد نظرشان است. از این رو ممیزی‌ها باید متفاوت شود و صحبت‌های رهبری مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت نیز با دیپلماسی مدبرانه و احترام به حقوق ملت، از واقعیت‌های تلخ اقتصادی غفلت نکند، خاطرنشان کرد: دولت باید صبر و استقامت مردم را غنیمت بشمرد و خدمات مناسبی به مردم ارائه دهد.

هادی خامنه‌ای در ادامه به حضور زنان در انتخابات اشاره کرد و گفت: ما به حق معتقدیم که هیچ فرقی بین زنان و مردان نیست و هیچ مانعی ندارد کاری کنیم که زنان 60 درصد و مردان 40 درصد مجلس را برعهده بگیرند، لذا نباید از حضور اکثریت زنان وحشت داشت.

این فعال اصلاح‌طلب در پایان تأکید کرد: بنده معتقد به حمایت مکانیکی از خانم‌ها نیستم و می‌گویم که زنان باید خود را نشان دهند، بنابراین ما موافق سهم‌گذاری نیستیم و امیدواریم جوانان نیز حضور فعال و زیادی در انتخابات داشته باشند.
نظرات بینندگان