arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۴

رمضان عبدالله: زمان دل بستن به توقف انتفاضه به‌سر آمده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنج شنبه تاکید کرد که انتفاضه قدس اعتبار دوباره به قضیه فلسطین بخشید در حالیکه همه به آن پشت کرده بودند.

 به نقل از رسانه های خبری فلسطین، رمضان عبدالله شلح امروز پنجشنبه طی سخنان ضبط شده ای که در کنفرانس میلاد پیامبر اکرم (ص) در غزه پخش شد، گفت که انتفاضه قدس همه جهان را غافلگیر کرد و بسیاری را در مضیقه قرار داد و اعتباری دوباره به فلسطین بخشید در حالیکه همه به آن پشت کرده بودند.

شلح از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا هماهنگی امنیتی با دشمن صهیونیستی را متوقف کرده و شکست گزینه سازش و مذاکرات را اعلام کند و همچنین از جنبش فتح خواست تا با ملت فلسطین و دیگر گروه ها برای احیای طرح ملی فلسطین همسو شود.

شلح تصریح کرد که انتفاضه قدس حاوی پیام های مهمی برای همه بود و پیام انتفاضه به جهان این بود: من فلسطین و قدس هستم که غیر قابل فراموشی است و هر قدر که جهانیان به مسائل دیگر سرگرم شوند باز هم چرخه می چرخد و به نقطه صفر می رسد و برای همگان فاش می شود که با مشکل زمان یعنی همان مشکل فلسطین، فجایع و درد و رنج آن مواجه هستند و زمان هر گونه دل بستن به توقف انتفاضه و و شکست آن بسر آمده است و همگان باید برای بازدارندگی و مقابله با اشغالگران آماده شوند و شک و تردید برخی ها به بی فایده بودن انتفاضه کافی است و کسانی که این کار را می کنند خواهان نهادینه کردن اشغالگری هستند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی همچنین گفت: پیام دوم انتفاضه این است که نسل جوان این انتفاضه از نسل اسامه بن زید است که یاد پیوند رسول خدا (ص) با فلسطین را در ذهن زنده می کند همچنانکه پیامبر گرامی در لحظات پایان عمرشان وصیت کردند که لشگر اسامه برای نبرد با رومی ها در فلسطین برود.

وی در ادامه تصریح کرد: پیام سوم انتفاضه قدس به جهان عربی و اسلامی و کشورهای دنباله رو اسرائیل که تصور می کنند این رژیم در وضعیت متشنج منطقه از آنها حمایت می کند، این است که اسرائیلی که گمان می کنید می تواند از شما حمایت کند قادر نیست از خود در برابر چاقو و وسایل آشپزخانه که ملت فلسطین با استفاده از آن از خودشان دفاع می کنند، حمایت کند.

شلح همچنین تاکید کرد: اسرائیل شاید بتواند با رژیم ها و حکومت ها توافق صلح امضا کرده و سفارت و کنسولگری افتتاح کرده و یا پرچم خود را در پایتخت کشورها بالا ببرد اما هرگز به مشروعیت و وضعیت طبیعی در منطقه دست نخواهد یافت.
وی اشاره کرد که ملت مصر با گذشت 36 سال از توافقنامه کمپ دیود با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالفت می کند و وضعیت ملت اردن که توافق وادی عربه را با این رژیم امضا کرده است همین گونه است.
نظرات بینندگان