arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۴

منتجب نیا: امیدواریم در انتخابات حرکتی خلاف اخلاق و عدالت صادر نشود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم مقام حزب اعتماد ملی، اخلاق، عدالت و آزادی را سه مقوله حائزاهمیت دانست و گفت: امیدواریم بر روی این سه کلید واژه تاکید کنیم و با رعایت و تلاش خود رویکردی را انجام دهیم تا در انتخابات حرکتی خلاف اخلاق و عدالت صادر نشود.



به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا عصر پنجشنبه در همایش اصلاح طلبان اظهار داشت: باید بر این سه مقوله یعنی آزادی، عدالت و اخلاق تاکید کنیم و این شعار باید مدنظر ما واقع شود.
وی درباره مفهوم آزادی گفت: آزادی معنای بالایی دارد و اگر نباشد اخلاق و عدالت نیز وجود نخواهد داشت؛ آزادی فکر، بیان و قلم حائز اهمیت است و باید مورد اهتمام قرار گیرد.
قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: در جامعه که به مفهوم آزادی توجه می شود مردم باید آگاهانه فکر کنند و انتخاب انجام دهند تا جامعه رشد و توسعه پیدا کند.
منتجب نیا افزود:این اندیشه که باید جامعه محدودتر شود تا سالم تر بماند غلط است و مردم باید خودشان درک لازم را انجام دهند چرا که کسانی حق ندارند جای آنان تصمیم بگیرند.
وی اضافه کرد: در معنای عدالت نیز باید هر کسی که از این مفهوم دم می زند ابتدا آئینه را مقابل خود نگه دارد تا متوجه شود که عدالت چیست.
وی اضافه کرد: عدالت از درون و رفتار افراد باید آغاز شود؛ در جامعه اگر کسی را بر پستی می نشانیم باید شایستگی آن را داشته باشد و بزرگترین امانت نیز سرپرستی جامعه است.
قائم حزب اعتماد ملی تصریح کرد: در زمینه عدالت حتی باید با دشمن خود نیز عادل باشیم همه چیز باید بر مبنای عدالت قرار گیرد و مجلس نیز حتی باید بر پایه عدالت حرکت کند و قوانین نیز عادلانه باشد.
منتجب نیا تصریح کرد: عدالت به معنای مساوات نیست بلکه به معنی پیش روی بر اساس شایستگی می باشد.
وی اضافه کرد: عدالت باید فراتر از حقوق فردی مورد لحاظ قرار گیرد.
قائم حزب اعتماد ملی تصریح کرد: در اخلاق اجتماعی نیز در صورت توجه خبری از دروغ، تهمت و افترا نخواهد بود و فضای ایثار پدید می آید.
وی ادامه داد: در ایام انتخابات و پس از آن نیز باید این سه مفهوم به شدت مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم روی عدالت، آزادی و اخلاق پافشار کنیم و تلاش کنیم حرکتی خلاف آن صادر نشود.
منتجب نیا تاکید کرد: اصلاح طلبی نیز به معنای توجه به این سه مفهوم است و باید آنها از هر حیث مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در انتخابات آتی نیز اگر مسئولان اجرایی و نظارتی این سه واژه را در نظر بگیرند اصلاح طلبان حائز اکثریت کرسی ها خواهند شد.
نظرات بینندگان