arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

پخش اعترافات در تلوزیون سوریه/ روزنامه دولتی: همه چی آرومه!

مردم سوریه دیروز به کارهای روز مره شان پرداختند، شب هنگام نیز شلوغی در رستوان ها و تفریحگاه ها دیده شد و این نشانه ای از این است که سوری ها مصمم اند نا آرامی ها را با آرامش پشت سر بگذراند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تلویزیون سوریه در بخش خبری سه شنبه شب، آنچه "اعترافات یک عضو باند تروریستی افراط گرا" خواند ، پخش کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ مصطفی بن یوسف خلیفه عیاش که در عملیات اخیر ارتش این کشور در شهر درعا دستگیر شده بود، در اعترافاتش فاش کرد وی سلاح و مبالغ هنگفتی را از گروه های افراط گرا برای فتنه افکنی و ترور نیروهای ارتش، ماموران امنیتی و شهروندان بیگناه دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساکن محله درعا البلد است و به مسجد العمری تردد داشت گفت: با شماری از روحانیون و مشایخ شهر درعا از قبیل شیخ احمد صیاصنه خطیب مسجد العمری دیدارهائی داشته است که برخی از انها خواهان آرامش اوضاع شهر درعا بودند و برخی هم شعار جهاد سر می دادند و اعلام می کردند، کسانی که در برابر ما قراردارند (نیروهای دولتی)، صهیونیست هستند وکسی که در این درگیریها کشته می شود شهید است.

 نامبرده در "اعترافاتش" افزود: فردی به نام ابراهیم نایف المسالمه مبلغ پنجاه هزار لیره سوریه (1000دلار) به وی داده و از او خواسته است در عملیات جهاد (تروریستی) شرکت کند. وی در ادامه به نقل از نایف مسالمه گفت: مردم شهر درعا اعم از کوچک و بزرگ ، حتی کودک 5 ساله برای به اصطلاح جهاد و کشتار نیروهای دولتی مسلح شده اند.

به گفته وی، ابراهیم مسالمه به او وعده داد در پایان تظاهرات یک میلیون لیره (20 هزار دلار) به وی پرداخت کند، همچنین مسالمه گفته است که مقادیر زیادی سلاح در اختیار دارد و بیش از 500 نفر را برای شرکت در عملیات علیه ماموران امنیتی و پلیس بسیج کرده است.

برپایه این گزارش، تلویزیون سوریه همچنین تصاویری از اسلحه خودکار، کلت و مقادیر زیادی مهمات پخش کرد که به همراه این تروریست بوده است.

در همین باره، تلویزیون سوریه اعلام کرد، ماموران امنیتی اعضای یک باند تروریستی افراط گرا را در شهر جبله از توابع استان لاذقیه دستگیر کردند که به طرف مردم تیراندازی و به مراکز دولتی و مغازه های مردم حمله می کردند.

تلویزیون سوریه با پخش تصاویری از اعضای این باند گفت، ماموران امنیتی چندین سلاح خودکار پیشرفته، مواد منفجره و دوربین های شبانه به همراه آنها مصادره کرده است.

يک مقام ارتش سوريه: عمليات تعقيب تروريستها در استان درعا همچنان ادامه دارد

یک مقام ارشد ارتش سوریه اعلام کرد، عملیات ارتش این کشور در تعقیب و دستگیری افراد گروه های تروریستی افراط گرا در شهر درعا و حومه آن در جنوب سوریه که پاسگاه های ارتش و نیروهای امنیتی را مورد حمله قرار داده بودند، ادامه دارد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) به نقل از این مقام ارشد نظامی افزود: گروه های تروریستی راه برخی جاده های عمومی را قطع کرده مردم را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و وسایل آنان را اعم از مبالغ نقدی و وسایل قیمتی به سرقت می برند. به گفته این مقام نظامی که سانا به نام و سمتش اشاره نکرد، هدف گروه های تروریستی ایجاد ناامنی و ترس و وحشت در میان مردم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تروریستها به چند پاسگاه ارتش سوریه در مجاورت جبهه جولان اشغالی حمله کردند که بر اثر این حمله ها سه تن از نظامیان کشته و15 نفر دیگر زخمی شدند، همچنین شماری از تروریستها کشته یا زخمی شدند. مقام نظامی سوری گفت: در عملیات یگانهای ارتش در استان درعا، تعدادی از تروریستها دستگیری شدند. همچنین ارتش سوریه مقادیری سلاح و مهمات از گروه های تروریستی بازداشت شده، مصادره کرد.

الوطن: اوضاع آرام است!

در همین حال، روزنامه الوطن نوشت: اوضاع در سوریه به حالت عادی بازگشته است!

روزنامه دولتی الوطن افزود: اوضاع در بیشتر شهرهای سوریه به حالت عادی بازگشته و با ورود نیروهای ارتش به شهر درعا، امنیت در این شهر نیز برقرار شده است. مردم سوریه دیروز به کارهای روز مره شان پرداختند، شب هنگام نیز شلوغی در رستوان ها و تفریحگاه ها دیده شد و این نشانه ای از این است که سوری ها مصمم اند نا آرامی ها را با آرامش پشت سر بگذراند.

الوطن نوشت: انتشار اخبار مبنی بر اینکه امنیت در شهرهای درعا، دوما و سایر شهرهای سوریه که در چند هفته اخیر شاهد آشوب بود دوباره برقرار شد، سبب شد تا اهالی شهر دمشق برای حضور در اماکن عمومی به منظور خرید و تفریح ترغیب شوند. اوضاع در شهر حمص برای سومین روز متوالی عادی است، دانش آموزان به سر کلاس رفته اند، همچنین با وجود شلوغی بازارها و مراکز تجاری این شهر حادثه ای که امنیت این شهر را مختل کند، دیده نشد.

الوطن در گزارش خود درباره اوضاع شهر درعا در سومین روز ورود ارتش به این شهر برای تعقیب و بازداشت افراد مسلح خبر داد بیشتر مردم در خانه هایشان باقی مانده اند. اهالی شهر درعا مقیم دمشق در تماس با بستگانشان در این شهر از سلامتی آنها اطمینان حاصل کرده اند و ساکنان درعا گفته اند نیروهای ارتش کاری با کسانی که در عملیات مسلحانه شرکت نداشته اند ، ندارند.

 روزنامه الوطن در ادامه به نقل از برخی منابع موثق نوشت: حضور نیروهای ارتش در شهر درعا تا زمان بازداشت همه افراد مسلح که در عملیات ترور نظامیان و مردم دست دارند ادامه خواهد داشت.

الوطن به نقل از این منابع که به نام و سمتشان اشاره نکرد افزود: مردم درعا هم از حضور ارتش استقبال کرده اند چرا که در هفته های اخیر آنان خود را گروگان گروه های تروریستی غریبه می دیدند.
نظرات بینندگان