arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۴

بازداشت دو مظنون در اندونزی به اتهام طرح‌ریزی عملیات انتحاری در سال نو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس اندونزی اعلام کرد که دو فرد مظنون که یکی از آنها عضو اقلیت اویغور چین است به اتهام طرح‌ریزی عملیات انتحاری در مراسم سال نو در جاکارتا بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس اعلام کرد که یک اندونزیایی به نام عارف هدایت‌الله نزدیک پایتخت به هنگام رانندگی به جرم نداشتن گواهینامه و یافتن چندین کتاب درباره ساخت بمب در داخل خودرویش بازداشت شده است.

همچنین در عملیات تجسس گروه ضد ترور در خانه وی در غرب جاوه، آنها فرد دیگری را بازداشت کرده‌ و همچنین در این خانه مواد منفجره کشف کرده‌اند.

در همین راستا آنتون چارلیان، سخنگوی پلیس ملی اندونزی اعلام کرد: سرنخ‌هایی درباره مکان مورد نظر برای عملیات بمب گذاری پیدا شده اما در این باره نیاز به اطلاعات و تحقیقات بیشتری است.

یک منبع پلیس که خواست نامش فاش نشود، گفت: مظنون دوم بازداشت شده سازنده بمب بوده و برای انجام عملیات انتحاری انتخاب شده بود.

این بازداشت‌ها در حالی انجام گرفت که پلیس اندونزی سطح امنیتی کشور را پس از دستگیری چندین مظنون دیگر افزایش داده است.

روز دوشنبه پلیس پنج مظنون را به اتهام ارتباط با داعش و چهار نفر دیگر را به اتهام ارتباط با یک شبکه تروریستی دیگری که مسئولیت چندین حمله بزرگ در اندونزی را در گذشته برعهده گرفته بود، دستگیر کرد.

این کشور بیش از 150 هزار نیروی پلیس و نظامی را برای ایجاد امنیت در زمان برگزاری جشن‌های سال جدید و کریسمس اعزام کرده است.

اندونزی دارای بیشترین جمعیت مسلمان در جهان است و تاکنون در معرض چندین بمب‌گذاری و حمله قرار گرفته است که می‌توان به بمب گذاری در بالی در سال 2002 اشاره کرد که 202 نفر در این واقعه کشته شدند.

نظرات بینندگان