arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
وحشت انگلیستان از احتمال اخلالگری در مراسم این هفته ی این کشور

20 میلیون پوند، هزینه پلیس برای حفاظت از مراسم عروسي شاهزاده ويليام

مخالفان رژیم سلطنتی، جمهوری خواهان ایرلند شمالی و افرادی که در پی شهرتند، این مراسم را هدف قرار گرفته اند زیرا هر گونه اخلال در این مراسم که قرار است برای دو میلیارد بیننده در سراسر جهان پخش شود، به منزله کودتاست و اعتبار دولت انگلیس و خاندان سلطنتی را بر باد خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عروسی شاهزاده ویلیام، نوه ملکه انگلیس در لندن، پلیس اسکاتلندیارد را مجبور کرده است تا بیست میلیون پوند برای حفاظت از این مراسم، هزینه کند.

به گزارش انتخاب به نقل از دیلی میل چاپ لندن، پلیس انگلیس که از بمب گذاری و اخلال در مراسم عروسی نوه ملکه نگران است، در چند روز گذشته نقطه به نقطه فاصله میان کلیسای وست مینستر، محل عقد و کاخ باکینگهام، محل برگزاری جشن عروسی را جستجو کرده است و از زمین و هوا، این منطقه حدود دو کیلومتری را زیر نظر دارد.



از آنجایی که علاوه بر خاندان سلطنتی انگلیس، حدود پنجاه نفر از سران دولت ها، صدها هزار گردشگر از دیگر کشورها و حدود یک میلیون انگلیسی، در روز نهم اردیبهشت در بخش مرکزی لندن حضور خواهند داشت، پلیس انگلیس بیش از پنج هزار افسر پلیس را گسیل کرده است تا بتواند امنیت مراسم را حفظ کند.

مخالفان رژیم سلطنتی، جمهوری خواهان ایرلند شمالی و افرادی که در پی شهرتند، این مراسم را هدف قرار گرفته اند زیرا هر گونه اخلال در این مراسم که قرار است برای دو میلیارد بیننده در سراسر جهان پخش شود، به منزله کودتاست و اعتبار دولت انگلیس و خاندان سلطنتی را بر باد خواهد داد.

علاوه بر این قبیل تهدیدات، پلیس انگلیس باید برای رویارویی با اتفاقی که در مراسم سلطنتی در سال 1980 میلادی صورت گرفت و شخصی به تیراندازی در نزدیکی ملکه پرداخت، آماده باشد.

به گزارش شبکه چهار تلویزیون انگلیس، اسکاتلندیارد که اقداماتش در تظاهرات ضد دولتی اخیر در لندن و نیز شنود غیر قانونی تلفن های همراه افراد مشهور این کشور، مورد انتقاد قرار دارد، تحت فشار است تا با حفظ امنیت این مراسم، آبروی خود را باز یابد و به همین علت، افسران و سگ های پلیس را از چند روز قبل به کار گرفته است تا مانع از ناامنی در مراسم عروسی نوه ملکه شود.

یکی دیگر از تهدیدات نیز تظاهر کنندگان هستند که در جریان تظاهرات ضد دولتی در لندن توانستند کاملا به چارلز، ولیعهد انگلیس و همسرش نزدیک شوند و خودروی آنان را مورد حمله قرار دهند.

به نوشته روزنامه گاردین، وزارت کشور انگلیس درخواست یک گروه اسلامی، یک گروه نژادپرست ضد اسلامی، یک گروه ضد سلطنت را برای تظاهرات در نزدیکی محل برگزاری مراسم سلطنتی، رد کرده است اما پیش بینی می شود این گروه ها، در خیابان های اطراف دست به تظاهرات بزنند.

به گزارش رویترز، سطح تهدیدات امنیت در انگلیس، هم اکنون شدید اعلام شده که معنی و مفهوم آن این است که احتمال حمله مسلحانه، فراوان است و به همین علت، پلیس به 60 نفر از افرادی که قبلا دست به خشونت زده بودند هشدار داده است در روز عروسی، وارد مرکز لندن نشوند زیرا بلافاصله بازداشت خواهند شد.
نظرات بینندگان