arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

نامه هشدار آمیز مجلس به احمدی نژاد / اقلیت: طرح استیضاح احمدی نژاد در مجلس کلید خورد

در حالی که برخی رسانه های حامی دولت، از عدم حضور احمدی نزاد در دفتر کار خود خبر می دهند ، امروز نیز، عدم حضور رییس جمهور در جلسه ی شورای عالی انقلاب فرهنگی و لغو سفر هیات دولت به قم، اخبار مرتبط با احمدی نژاد را به شدت داغ کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که برخی رسانه های حامی دولت، از عدم حضور احمدی نزاد در دفتر کار خود خبر می دهند ، امروز نیز، عدم حضور رییس جمهور در جلسه ی شورای عالی انقلاب فرهنگی و لغو سفر هیات دولت به قم، اخبار مرتبط با احمدی نژاد را به شدت داغ کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری انتخاب؛ در همین حال، سایت پارلمان نیوز، ارگان فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی ، در خبری مدعی "کلید خوردن طرح استیضاح احمدی نزاد در مجلس شد"

این در حالی است که منابع دیگر، این خبر را تکذیب یا تایید نکرده اند.

پیش از این، باهنر هشدار بوده بود: تلاش می کنیم تا به طرح استیضاح و عدم کفایت محمود احمدی نژاد نرسیم.

این سایت نوشته است:

نمایندگان سوال کننده از لاریجانی خواستند تا با توجه به پاره ای اشکالات در عملکرد رییس قوه مجریه ،عدم تبعیت از قوانین و برخی اظهارات  که دال بر تعمد دولت در نادیده گرفتن قانون و مطالبه اختیاراتی فراقانونی می باشد، وهمچنین  نقض مکرر سوگند موضوع اصل 121 قانون اساسی در خصوص اهتمام به ترویج دین و اخلاق و پرهیز از خودکامگی و حمایت از آزادی و حرمت اشخاص و به استناد اصول متعدد قانون اساسی و از آنجا که ادامه این رویه به دیکتاتوری منجر می شود ،نسبت به اعمال  ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس را اقدام نماید.

سایت فراکسیون اقلیت مجلس می افزاید:

ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس می گوید: " هرگاه حداقل ده نفر از نمایندگان مجلس و یا هر کدام از کمیسیون ها ، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رییس جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیات رییسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی ربط ارجاع می گردد. کمیسیون حداکثر ظرف ده روزموضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح ، گزارش خود را از طریق هیات رییسه به مجلس ارایه می دهد.

بر اساس تبصره ذیل این ماده چنانچه نظر مجلس بر تایید گزارش باشد، موضوع جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی صلاح ارسال می گردد تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی شود.

بر اساس تبصره دیگری از این ماده در صورتی که مجلس در مورد رییس جمهور یا هریک از وزرا سه نوبت رای بر وارد بودن گزارش بدهد، طرح استیضاح بارعایت مفاد اصل هشتاد و نهم قانون اساسی(چگونگی برگزاری جلسات استیضاح و رای عدم اعتماد نمایندگان) در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

بی اعتنایی به قانون برنامه چهارم توسعه، پا فشاری بر نظرات شخصی در حد سیاستهای کلی نظام،ایجاد تعهدات مازاد بر اعتبارات مصوب،بلا اقدام ماندن مصوبات مجلس ودولت،عدم ارایه گزارش عملکرد سالانه برنامه ، تخلفات عدیده در اجرای قانون بودجه،عدم پایبندی به قانون سیاستهای اصل چهل و چهارو استنکاف از ابلاغ برخی مصوبات مجلس از جمله موارد دهگانه نمایندگان از تخلفات رییس دولت است

پارلمان نیوز در پایان نوشته است:  درخواست فوق را دوازده نماینده در تاریخ پنجم اسفند ماه امضاکرده اند.

نامه مهم نمایندگان مجلس به رئیس جمهور

فارس نوشت:

وکلای ملت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درحال امضا نامه‌ای هستند که در آن به رئیس جمهور درباره مسائل اخیر توصیه‌هایی شده است.

در حال حاضر برخی از نمایندگان در حال جمع‌آوری یک نامه برای قرائت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستند که در آن توصیه‌هایی به رئیس جمهور درباره قانون اساسی، وظایف اساسی ریاست جمهوری و همچنین اطاعت از رهبری و دین مبین اسلام است.

این بیانیه که تاکنون بیش از 100 نفر آن را امضا کرده‌اند، 8 محور و بند اصلی دارد و بیشتر شبیه به یک توصیه‌نامه یا آگاهی‌نامه است.

در این نامه همچنین خطاب به احمدی‌نژاد آورده‌ شده‌است که شما بر اساس قانون اساسی سوگند یاد کرده‌اید که به مردم خدمت کنید و در کنار رهبر معظم انقلاب باشید؛ البته اشاره به حمایت‌های رهبری از دولت نیز نکته دیگر این نامه است.

در این نامه همچنین راجع به مسائل حاشیه‌ای اخیر توصیه‌هایی شده است و قرار است که این نامه ابتدا به رئیس جمهور داده شود و در صورتی که به آن عمل نشد، وکلای ملت آن را از تریبون مجلس قرائت خواهند کرد.


برچسب ها: احمدی نژاد
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
4
4
متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
1
11
تخلفات دولت از مصوبات و ساير تخلفات بحثي است كه چند ساله مطرحه حالا چطور نمايندگان محترم بعد از چند سال بفكر تذكر و نامه نويسي افتادند؟ اگر از اول مماشات نميكردند و به نام تعامل با دولت از حقوق قانوني مردم در مقام نماينده نميگذشتند حالا اين موقعيت پيش نمي آمد .
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
1
3
باید بدانیم قانون با تفسیر نا عادلانه و سایر موارد نمی توانند جلوی ریس جمهور عادل رابگیرند او خواهد جنگید حتی اگر برخی ها خوششان نیاید
دادن یارانه بر روی سوخت یک قانون بدی بود و او شکست
استفاده از معادن ورسیدن معدن به بهره بر دار قبلی ومحرمیت همیشگی مردم جامعه از معادن این یک قانون است آیا قسط هم هست که برای آن عدالت تعریف کنیم
حا شا وکلا
ااین ریس جمهور بیشتر برای قسط زحمت می کشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
5
2
اگر کسی از خط رهبری منحرف شود مجرم است
نظرات بینندگان