arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۶۱۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۴

دستور رئیس جمهوری برای مراقبت از سلامت مردم در آلودگی هوا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسئولان خواست از اعلام آمارهای نادرست از مرگ در آلودگی هوا بپرهیزند و گفت: با دستور رئیس جمهوری استانداری ها و دستگاههای مرتبط دیگر تصمیمات لازم را برای تعطیلی در آلودگی هوا اتخاد می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سید حسن هاشمی روز شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه گرافیک کمپین شهروند سالم در مجتمع هفتم تیر تهران، در جمع خبرنگاران افزود: برخی افراد در روزهای گذشته آمارهایی از مرگ ناشی از آلودگی هوا اعلام کرده اند که درست نیست. به نظر من تنها آماری که مسئولان بهشت زهرا(س) می دهند قابل استناد است.
وی ادامه داد: من از مسئولان بهشت زهرا(س) پرسیدم و آنان گزارش دادند که میزان مرگ در تهران در تمام سال ثابت و حدود 140 تا 150 نفر است اما در زمستان به حدود 200 نفر می رسد و امسال نیز این آمار تفاوتی با سال گذشته ندارد.
وزیر بهداشت ادامه داد: توصیه من به مسئولان دستگاهها این است که با مسئله آلودگی هوا برخورد ابزاری نکنند و از ارائه آمار و ارقام های غیر موثق که نگرانی ایجاد می کنند بپرهیزند.
وی گفت: در روزهای آلوده هوا میزان پذیرش در اورژانس های بیمارستان نیز افزایش چندانی نداشته البته شاهد علت آن این باشد که ظرفیت این مراکز همواره پر است و برخی از آسیب دیدگان آلودگی هوا به بخش خصوصی مراجعه می کنند.
هاشمی افزود: مسلم است که در هوای آلوده حملات آسم و بیماریهای تنفسی افزایش می یابد اما آمار باید از طریق مجاری معتبر و پس از قطعی شدن اعلام شود.
وزیر بهداشت گفت: کاهش آلودگی هوا کار یک وزراتخانه یا یک دولت یا شهرداری به تنهایی نیست، همان طور که همه در این خرابکاری نقش دارند، همه دستگاهها باید برای جبران آن تلاش کنند.
هاشمی افزود: باید به تجارب موفق کشورهای دیگر در این زمینه توجه کنیم، روزگاری آلودگی هوا در مکزیکوسیتی، توکیو، لندن یا استانبول به مراتب بیش از آلودگی امروز تهران بود اما امروز این شهرها جزو پاکترین شهرهای جهان هستند، چون زحمت کشیدند و برنامه داشتند.
وی در پاسخ به این پرسش ایرنا که آیا وزارت بهداشت با تعطیلی در روزهایی که آلودگی هوا تشدید می شود، موافق است، توضیح داد: آنچه مسلم است همیشه باید سلامت مردم در اولویت تصمیم گیریها باشد، در این زمینه نیز رئیس جمهوری دستوری داده که هر زمان نیاز باشد، استانداری تهران با نظر وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در این زمینه تصمیم بگیرد و مراقبت از سلامت مردم را در اولویت قرار دهد.
وی افزود: البته برای تعطیل کردن مدارس یا ادارات باید به جنبه های دیگر این تصمیم که به مسائل اقتصادی و اشتغال مربوط می شود هم توجه کنیم و یک تصمیم همه جانبه بگیریم.
وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره همکاری شهرداری و وزارت بهداشت نیز گفت: شهر تهران نیازهای زیادی از نظر مراکز جامع سلامت و بیمارستان دارد، از شهرداری تهران می خواهیم حداقل زمین و تراکم مورد نیاز برای ایجاد این مراکز را فراهم کنند، اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز این مراکز را وزارت بهداشت تامین می کند.
وی افزود: برای ساخت بیمارستانها از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده می کنیم، البته همواره از کمک خیرین نیز برای ساخت و تجهیز بیمارستانها استقبال می کنیم.

**تورم بهداشت و درمان 1.5 برابر تورم عمومی
وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره بودجه سال آینده وزارت بهداشت گفت: انتظار ما از دولت این است که تورم حوزه سلامت را در بودجه ریزی لحاظ کند، زیرا تورم بخش بهداشت و درمان 1.5 برابر تورم عمومی است تا طرح تحول سلامت که رضایتمندی مردم را در پی داشته است با مشکل مواجه نشود. البته شخص رئیس جمهوری و آقای نوبخت در همواره به بخش سلامت توجه داشته اند و مجلس نیز در دو سال گذشته همراه بوده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
1
2
آقای رییس جمهور خواهشا از اشخاص مدبر وکاربلد کمک بگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
0
واقعا رفع آلودگي چاره ندارد.... خواهشا از آدمهای کار بلد دعوت کنید امثال پروفسور کردوانی تا در این کار کمک کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
2
0
آقای رئیس جمهور ، علت اصلی آلودگی هوا همین خودروی بی کیفیتی است که در شهر ها مشغول تولید آلودگی هستند.دستور بفرمایید یک وام قرض الحسنه برای خودروهای فرسوده بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
قبل از مشکل بی کیفیت بودن خودرو، مشکل عدم معاینه فنی اکثر خودروها و برداشتن فیلتر و یا عدم تعویض فیلتر دوده هوا از روی ماشین ها، توسط صاحبانشون هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
0
فقط با دستور کار درست نمیشه !!!
نظرات بینندگان