arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۴

محرومیت از المپیک در کمین تیم وزنه‌برداری روسیه

وزنه بردار مشهور جهان بر این باور است که تیم وزنه برداری روسیه در خطر جدی محرومیت از المپیک به سر می برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاروان ورزشی روسیه که این روزها با بر ملا شدن داستان ورزشکاران دوپینگی اش در شرایط خوبی به سر نمی برد هم اکنون با واکنش شدید مراجع بزرگ جهان روبرو شده است.

اما خبرها از وخامت اوضاع ورزش روسیه در فاصله کمتر از 8 ماه  تا المپیک دارد به طوریکه پس از رسوایی تیم دوومیدانی این کشور، نوبت به تیم وزنه برداری اش هم رسید و کار تا جایی پیش رفت که نمونه اول آزمایش دوپینگ آلکسی لوچف مثبت اعلام شد و وی  موقتا از شرکت در مسابقات معلق شده است.

وزنه بردار +105 کیلوگرم روسی در مسابقات جهانی هیوستون موفق شده بود رکورد حسین رضازاده را بشکند و جای او را در ثبت رکوردها بگیرد.

اما براساس گزارشی که توسط تاس از مجارستان منتشر شده است به غیر از لوچف سه وزنه بردار دیگر به نام های زوبفا، کوزف و آفاناسیووا هم به خاطر مثبت شدن نمونه اول دوپینگ تعلیق شده اند.

وزنه برداران نام برده با توجه به اینکه نمونه اول تست دوپینگ شان مثبت اعلام شده می توانند درخواست بررسی نمونه دوم را داشته باشند یا با مدارک پزشکی ثابت کنند که ماده مصرفی شان غیرقانونی نبوده است.

لوچف در صورتی که نتواند از این مرحله نجات پیدا کند - که معمولا هیچ ورزشکار دوپینگی ای نمی تواند - با محرومیت مواجه خواهد شد.

او همچنین باید جایزه و مدال طلایش را پس دهد و نامش هم از رکوردهای جهانی حذف خواهد شد.

در این میان دیوید ریگت وزنه بردار مشهور اتحادیه جماهیر شوروی سابق بر این باور است با مثبت اعلام شدن این نمونه ها اصلا جای شگفتی ندارد که وزنه برداران روسی نیز به طور کامل به همراه بلغارها از شرکت در رقابت های المپیک ریو 2016  محروم شوند.

تیم بلغارستان به دلیل مثبت اعلام شدن آزمایش ورزشکاران دوپینگی خود از حضور در المپیک ریو محروم شد.
منبع:برنا
نظرات بینندگان