arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۹ - ۰۸ دی ۱۳۹۴

افخم: وحدت، رمز جاودانه مصونیت مسلمانان از تعصبات فرقه ای است

سفیر ایران در مالزی، وحدت را رمز جاودانه ای دانست که مسلمانان را از خطرات تعصب نژادی، قومی و طائفه ای و تحریک تعصبات فرقه ای مصون می دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'مرضیه افخم' سفیر ایران در مالزی دوشنبه شب در آیین جشن های میلاد پیامبر رحمت (ص) که در رایزنی فرهنگی کشورمان در کوالالامپور برگزار شد، از تعیین و نامگذاری هفته وحدت به عنوان یادگار ارزشمند و جاودانه امام راحل برای همه مسلمان ها یاد کرد و گفت: اختلاف بین مذاهب اسلامی بسیار جزئی و ناچیز است.
وی قرآن به عنوان کتاب آسمانی، سیره پیامبر عظیم الشان و دوستی به خاندان اهل بیت (ع) را پایه های محکم مشترکات میان مسلمانان ذکر کرد و گفت که هفته وحدت نمونه و تمرینی برای همه طول عمر یک مسلمان است تا خیمرمایه فکر و اندیشه، گفتمان و عمل وی شود.
وی در این آیین که ایرانیان مقیم مالزی از جمله مسئولان نهادهای ایرانی، رایزنی علمی و دانشجویان، بازرگانان و دیگر ایرانیان شرکت داشتند، تاکید کرد امروز جهان اسلام بیش از هرزمانی به راه و روش پیامبر گرامی اسلام (ص) نیازمند است و ترویج واقعی دین مبین اسلام نیاز امروز است.
دیپلمات بلندپایه ایران در مالزی، نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب را نمونه ای از شناسایی این نیاز و ابعاد ضروری آن دانست و با انتقاد از گروه هایی که 'زشت ترین چهره ها را از اسلام نشان می دهند'، تاکید کرد: دین رحمانی اسلام هیچ قرابتی با خشونت ندارد و مظلومانه هراس آفرین و دهشت افکن معرفی می شود.
وی تاکید کرد 'اسلام دین افراط و خشونت نیست، بلکه دین رحمانی، اعتدال و مدارا است'.
افخم با اشاره به اینکه جهان اسلام در چند سال گذشته شاهد کشتار، کشمکش، اختلاف و جنگ های غیرقابل باور بوده و لطمات سختی را متحمل شده است، گفت: افراط و خشونت چهره رحمانی اسلام را در نقاط مختلف جهان خدشه دار کرده و تنها تقریب و وحدت کلید گشایش قفل و عبور از این مرحله سخت است.
وی همه مسلمانان را برای روشنگری در زمینه ارزش های متعالی اسلام و تجلی و تحقق وحدت امت اسلامی مسئول دانست و تاکید کرد که مذاهب مختلف اسلامی، همه شاخه های درخت واحد اسلام هستند و دیدگاه تقریب و وحدت توان غلبه بر مشکلات کنونی را فراهم می آورد.
سفیر ایران در مالزی از تروریسم، افراطی گری و خشونت به عنوان خطرات مشترکی یاد کرد که اگر به درستی شناسایی و ریشه یابی نشده و برای آن چاره اندیشی نشود به همه آسیب وارد خواهد کرد.
افخم تاکید کرد 'جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای با رهبر عظیم الشان خود و تدبیر ریاست جمهوری، مقتدرانه و مصمم در مقابل افراط و خشونت ایستاده است و وحدت امت اسلامی را تعقیب می کند'.
وی گفت: ایران معتقد است اسلام خشونت فکری ندارد و گفتمان اسلام برادری و محبت است و برهمین اساس رئیس جمهوری کشورمان همه کشورهای اسلامی منطقه و خارج از منطقه را برای گزینه صلح و برادری و کمک به عبور ازاین مرحله تلخ دعوت کردند.
سفیر ایران در پایان راه حل پیش روی مسلمانان برای ایجاد جهان عاری از ظلم و خشونت و سعادت وعده داده شده از سوی پیامبر اسلام (ص) را برپایه معرفی اسلام راستین و وحدت مسلمانان دانست.
'علی اکبر ضیائی' رایزن فرهنگی ایران در مالزی نیز با اشاره به اسلام هراسی ناشی از تبلیغات غرب در جهان و فعالیت گروه های تکفیری، گفت که این اسلام هراسی در حالی اتفاق می افتد که ذات مطهر پیامبر(ص) جلوه گاه صفات و اسماء الهی و حقیقت وجودی اش عین رحمت الهی و از هر گونه خشونت مبرا است.
وی با اشاره به دیدگاه امام راحل برای وحدت مسلمانان جهان و تعیین 12 تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت، از رسانه ها در جهان اسلام و مردم در شبکه های اجتماعی خواست بر این شعار اساسی تاکید و چهره واقعی اسلام و پیامبر(ص) را به جهانیان معرفی کنند.
وی با تاکید بر اینکه تلاش تمام افرادی که بدنبال خشن نشان دادن چهره اسلام و پیامبر رحمت هستند در آخر با شکست مواجه می شود، گفت اسلام پیروز این میدان است و جهان اسلام با گروه های تکفیری به مقابله برخاسته و در آینده شاهد انزوای این جریان مشکوک سیاسی خواهیم بود.
حجت الاسلام صادقی از روحانیون ایرانی در مالزی نیز با ذکر احادیثی به توصیف خصوصیات پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت که رفتار رسول خدا (ص) آکنده از زیبایی هاست.
آیین جشن میلاد رسول رحمت به همت بخش خانواده رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار و در آن برنامه های متنوعی از جمله مسابقه و تواشیح و مولودی خوانی اجرا شد و حاضران در رثای پیامبر رحمت و امام ششم شیعیان و سر سلسله مذهب جعفری به جشن و شادی پرداختند.
در این مراسم همچنین از ایرانیان فعال در بخش های فرهنگی و هنری تقدیر شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان