arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۴

پوتین تحریم‌ها علیه ترکیه را گسترش داد

کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه با امضای حکمی تحریم‌های اقتصادی روسیه علیه ترکیه را گسترش داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از پایگاه اینترنتی ورلد بولتن، این تحریم‌ها نخست پس از 24 نوامبر و پس از آنکه ترکیه یک جنگنده روسی را مورد هدف قرار داد، علیه آنکارا وضع شد.

این حکم اجرای تحریم‌هایی که در دوره اول تحریم‌ها علیه ترکیه در تاریخ 28 نوامبر وضع شد اما هنوز اعمال نشده است را نیز شامل می‌شود.

براساس این حکم جدید فعالیت‌های چندین سازمان وابسته به قوه قضایی ترکیه و چند سازمان دیگر ترکیه در روسیه منع می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هم‌چنین اعلام کرد که دستور گردآوری فهرستی از توافقات بین "دو ملت" را داده است که فعالیت‌های آنها از لیست تحریم‌های روسیه علیه ترکیه حذف می‌شوند.

تحریم‌هایی که از تاریخ 28 نوامبر علیه ترکیه اعمال شده است شامل محدودیت‌هایی در استفاده از نیروی کار ترکیه در روسیه و ممنوعیت در واردات برخی کالاها از ترکیه است. این تحریم‌ها همچنین شامل تعلیق یک جانبه سیستم بدون ویزا برای شهروندان ترک است که از ابتدای سال 2016 به روسیه سفر می‌کنند. آژانس‌های مسافرتی روسیه همچنین قرار است فروش بلیت‌های مسافرتی به ترکیه را برای شهروندان روس به حالت تعلیق درآورند. این تحریم‌ها همچنین شامل ممنوعیت پروازهای چارتری میان روسیه و ترکیه است.

دستور جدید شهروندان ترک را که مجوز اقامت دائم یا موقت در روسیه دارند و همچنین شهروندان ترک از جمله اعضای خانواده آنها که سمت‌های دیپلماتیک و کنسولی دارند را شامل نمی‌شود.

براساس این دستور جدید اشتغال شهروندان ترک توسط کارفرمایان روسی از اول ژانویه 2016 ممنوع می‌شود اما این ممنوعیت شامل کارمندانی که تا قبل از 31 دسامبر 2015 رسما استخدام شده‌اند، نمی‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پوتین ، ترکیه ، روسیه
نظرات بینندگان