arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۰۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۴

کری: بحران سوریه اصلی‌ترین چالش آمریکا در 2016 است

وزیر خارجه آمریکا بحران سوریه را چالش اصلی سیاست خارجه کشورش در سال 2016 خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مقاله خود در روزنامه بوستون گلوب، عنوان داشت: مساله بحران سوریه و آوارگان و اقدامات خشونت آمیز همچنان چالش اصلی پیش روی سیاست خارجه آمریکا در سال 2016 خواهد بود.

وی در ادامه افزود: استراتژی آمریکا در این زمینه در برگیرنده سه بخش است: اول فعال سازی اقدامات مبارزه با داعش در چارچوب ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا دوم همکاری آمریکا با همپیمانانش برای ممانعت از گسترش خشونت در خاورمیانه و تحت پوشش قرار دادن آوارگان و قربانیان سوریه و سوم ارائه طرحی دیپلماتیک با همکاری روسیه و دیگر کشورها برای کاهش تنش‌ها در سوریه و کمک به روند سیاسی است.

جان کری همچنین تاکید کرد: موانع پیش روی روند صلح در سوریه همچنان سخت و مشکل باقی می‌ماند و ما اکنون از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا به تلاش خود در حل و فصل این بحران ادامه دهند.

وی تاکید کرد: تحقق پیشرفت در این مسیر باعث می‌شود تا یک چارچوب یکپارچه واقعی برای مبارزه با داعش به وجود آید.

کری درخصوص توافق پاریس نیز عنوان داشت: دستیابی به توافق پاریس در ماه کنونی در خصوص مبارزه با تغییرات آب و هوایی در جهان بسیار مهم است. همچنین ادامه یافتن حل و فصل مساله هسته‌ای ایران و عادی سازی روابط میان آمریکا و کوبا از مهمترین مسائل جهانی به شمار می‌آید.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
0
دیگه بساطتو سال 2016باید جمع کنی بری
نظرات بینندگان