arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۴

شرمن: مبارزه با داعش باید به رهبری جهان اسلام صورت گیرد

معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی ضمن تأکید بر اینکه لفاظی‌های «دونالد ترامپ» علیه مسلمانان بسیار خطرناک است، گفت که مبارزه با تکفیری‌های «داعش» باید به رهبری جهان اسلام صورت گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 «وندی شرمن» معاون سابق امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا در برنامه «Meet the Press» شبکه «ان بی سی» در خصوص لفاظی‌های چند ماه اخیر «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا علیه مسلمانان گفت: «اینگونه اظهارنظرات خطرناک است. این نوع اسلام‌هراسی در واقع در راستای گروههای جهادی برای جذب نیرو از مردم سراسر جهان کار می‌کند».

وی ادامه داد: «اینگونه سخنان، افرادی که ما به همکاری با آنها نیاز داریم را منحرف می‌کند. تلاش برای شکست داعش باید به رهبری جهان اسلام صورت گیرد. آمریکا شریک مهمی در مبارزه با داعش است اما ما نمی‌توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم. این نوع لفاظی تنها افرادی که ما بسیار به آنها نیاز داریم را از ما دور می‌کند».

دونالد ترامپ، نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حدود یک ماه پیش به دنبال حادثه مرگبار تیراندازی در پاریس که 130 کشته برجای گذاشت و بعد از آن تیراندازی در کالیفرنیا که 14 کشته برجای گذاشت، در  خواستار جلوگیری از ورود تمامی مسلمانان به خاک کشور آمریکا شده است.

این تاجر میلیاردر آمریکایی که در هفته‌های گذشته چندین بار با بیان اظهارات نژادپرستانه علیه مسلمان‌ها خبرساز شده، در بیانیه‌ای با ادعای اینکه عده زیادی از مسلمان‌ها از آمریکایی‌ها نفرت دارند ورود آنها را به منزله حملات بیشتر در خاک کشورش دانسته است.

ترامپ تأکید کرد: «نمی‌توانیم کشورمان را تا زمانی که بتوانیم دلیل این مشکل و خظرات آن را درک کنیم در معرض حملات شنیع توسط افرادی قرار دهیم که تنها به جهاد اعتقاد دارند و هیچ استدلالی یا احترامی برای زندگی بشری قائل نیستندـ.

اسلام‌هراسی و حملات نژادپرستانه به مسلمانان، بعد از حملات تروریستی پاریس و تیراندازی در شهر سن‌برنادرینو ایالت کالیفرنیا در آمریکا شدت گرفته است.

تیراندازی‌، حمله انتحاری و گروگان‌گیری مرگبار در پاریس، پایتخت فرانسه به کشته شدن 130 نفر منجر شد. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.

بعد از آن نیز یک زوج آمریکایی که ظاهراً با داعش ارتباط داشتند در یک حادثه تیراندازی در سن برناردینو ایالت کالیفرنیا 14 نفر را به ضرب گلوله کشتند و چندین نفر دیگر را نیز زخمی کردند.


منبع: فارس
برچسب ها: شرمن ، داعش ، اسلام
نظرات بینندگان