arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

برانکو: پنچ شنبه یک دربی در پیش داریم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان به عنوان یک دربی یاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: قبل از هر چیز سلام عرض می‌کنم. فردا یک دربی پیش رو داریم و دو تیم که بازی‌شان شبیه هم است به مصاف یکدیگر خواهند رفت. تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان تا به امروز بازی‌های سطح بالایی را به نمایش گذاشته‌اند.

استقلال خوزستان پدیده لیگ است
وی افزود: مایلم به تیم استقلال خوزستان تبریک بگویم برای نتایجی که در این فصل کسب کرده است. این تیم واقعاً پدیده لیگ بوده و نه به آنکه سال گذشته در قعر جدول بود و برای ماندن در لیگ تلاش می‌کرد و نه به امسال که صدرنشین جدول است و بسیار باثبات بازی می‌کند. به هر حال به بازیکنان استقلال خوزستان و عبدالله ویسی، سرمربی این تیم تبریک می‌گویم. فکر نمی‌کنم که نیازی باشد که بگویم ما بازی بسیار سختی در پیش داریم. تیم استقلال خوزستان دفاع بسیار خوبی دارد و کلاً پنج گل دریافت کرده است به همین خاطر توانسته ثباتش را حفظ کند و در صدر جدول قرار بگیرد.

برانکو به شرایط تیمش نیز اشاره کرد و گفت: در تیم خودمان هم باید بگویم سوشا را به دلیل محرومیت در ترکیب نخواهیم نداشت و نورمحمدی هم مصدوم است، اما دیگر بازیکنان‌مان همه سالم هستند و برای حضور در ترکیب اصلی رقابت می‌کنند.

مکانی گلر اول ماست اما صادقی هم از هر نظر مورد اعتماد کادرفنی است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه نبود سوشا مکانی می‌تواند به پرسپولیس ضربه بزند، گفت: سوشا دروازه‌بان اول تیم ماست و من قبلاً به این موضوع تأکید کرده‌ام. این بدان معناست که سوشا بهتر از صادقی است و این موضوع را نمی‌شود پنهان کرد، اما تأکید می‌کنم اعتماد کامل به ایمان صادقی دارم و قبلاً هم گفته‌ام صادقی پنج روز قبل از آغاز فصل به پرسپولیس آمد و در شرایط بدنی خوبی به سر نمی‌بُرد. او در آن شرایط مقابل استقلال خوزستان به میدان رفت، اما شرایط فعلی این بازیکن با آن مقطع خیلی فرق می‌کند. هم‌اکنون صادقی از هر نظر مورد اعتماد کادرفنی است.

بازیکنان بهتری در تیم‌های دیگر هستند اما با باشگاه‌های خود قراردادهای محکمی دارند
وی در پاسخ به این پرسش که نتیجه جلسات اخیرش با طاهری چه بوده و آیا لیست خرید و خروجی پرسپولیس به طور قطع مشخص شده است یا نه، عنوان کرد: من تقریباً هر روز با طاهری جلسه دارم و نه فقط در خصوص بازیکنان، بلکه در مورد همه مسائل مربوط به تیم صحبت می‌کنم. قبلاً هم گفته‌ام که ما لیستی را به باشگاه نداد‌ه‌ایم و با همین بازیکنان فعلا ادامه می‌دهیم و همین کادر می‌تواند ما را به اهداف‌مان برساند؛ البته طبیعی است که بازیکنانی بهتر از بازیکنان ما در تیم‌های دیگر باشند که می‌توانند به ما کمک کنند اما آنها با باشگاه‌های خود قراردادهای محکمی دارند.

ادینیو را نمی‌خواهیم و بازیکنان خارجی ما خواهان جدایی نشده‌اند
برانکو در خصوص خروج بازیکنان خارجی از تیمش پرسپولیس و جذب ادینیو تأکید کرد: تنها اطلاع دقیق و واقعیت که باید به گوش دوستان برسد از سوی باشگاه خواهد بود. هیچ بازیکن خارجی از جمع ما خواستار جدایی نشده و به همین خاطر به هیچ بازیکن خارجی در حال حاضر فکر نمی‌کنیم. با تمام احترامی که برای ادینیو قائلم نه صحبتی برای جذب او کرده‌ایم و نه به جذب او فکر می‌کنیم.

فقط یک جای خالی در فهرست‌مان داریم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره وجود لیست جدید برای جذب بازیکنان، گفت: لیست که همیشه وجود دارد، یعنی ما هر روز در صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌های‌مان در مورد بازیکنان‌مان صحبت می‌کنیم که این بازیکنان به چه نحوی می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند، آیا این بازیکنان با کیفیت‌شان می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند یا نه و ...، اما تکرار می‌کنم ما فقط یک جای خالی برای بازیکنان بالای 23 سال داریم.

مشکل ممنوع‌الخروجی ندارم
وی در مورد موضوع ممنوع‌الخروجی و حل مشکل مالیاتی‌اش تصریح کرد: بنده از وقتی که به ایران آمده‌ام در حدود هفت ماه اخیر حداقل شش یا هفت بار از ایران خارج شده‌ام، بنابراین مشکل خروج و ممنوع‌الخروجی ندارم.

در ادامه نشست خبری مدیررسانه‌ای پرسپولیس اجازه پاسخ دادن به سؤالی در خصوص حاشیه‌های اخیری که برهانی در فضای مجازی ایجاد کرده نداد و گفت: این کنفرانس خبری قبل از بازی است و خواهش می‌کنم در مورد مسائل فنی بازی صحبت شود. درباره این موضوع باشگاه پیگیری لازم را به عمل آورده است، به همین دلیل برای اینکه حاشیه درست نشود رسانه‌ای نکردیم. ما در حال پیگیری این جریان هستیم.

بازیکن خارجی را می‌خواهیم که جزو 5 بازیکن برتر این تیم باشد
برانکو درباره اینکه گفته می‌شود بشار رسن، بازیکن عراقی مدنظر او در آستانه پیوستن به پرسپولیس قرار دارد، تصریح کرد: قبل از هر چیز باید بگویم بازیکنان خارجی می‌توانند به پرسپولیس بیایند که کیفیت بالایی داشته باشند تا حدی که جزو پنج بازیکن برتر این تیم باشند. طبیعی است که بازیکن خارجی به باشگاه پیشنهاد می‌شود، اما در حال حاضر ما نیازی به بازیکن جدید نداریم و به همین خاطر به کادر بازیکنان فعلی‌مان اعتماد کامل داریم.

طارمی با گل کردن پنالتی‌هایش تا به امروز به رکورد فصل قبل ادینیو رسیده بود
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این مسئله که وضعیت مهدی طارمی و تعریف و تمجیدهایی که از او می‌شود و همچنین ادعایی که این بازیکن مبنی بر شکستن رکورد دایی دارد، برای برانکو نگران‌کننده نیست، گفت: طارمی دو سال است که به لیگ برتر راه پیدا کرده و در همین مدت توانسته درخشش قابل توجهی داشته باشد. او بهترین گلزن فعلی لیگ است. طارمی اگر پنالتی‌هایش را گل می‌کرد به اندازه رکورد فصل پیش ادینیو رسیده بود. خود طارمی هدف بلندپروازی دارد و دنبال ثبت رکورد است، این یعنی اینکه او انگیزه درخشانی برای ادامه فوتبال دارد. من به خاطر این انگیزه بالا می‌توانم به مهدی درود بفرستم و او را تحسین کنم. طارمی مسلماً خودش فهمیده برای آقای گل شدن باید تلاشش را بیشتر کند. به خاطر رسیدن به این تفکر من می‌خواهم به او تبریک بگویم.

وی در این باره افزود: اما در مورد فشارهایی که روی طارمی از سوی رسانه و دیگر جاها هست، باید بگویم بازیکن پرسپولیس همیشه باید کیفیت بالایی داشته باشد و طبیعی است وقتی بازیکن باکیفیتی در پرسپولیس بازی می‌کند قاعدتاً از سوی رسانه‌ها، باشگاه و کارفنی فشارهایی وارد شود و وقتی توانست این فشارها را تحمل کند آن وقت می‌تواند بازیکن پرسپولیس باشد.

وزیر ورزش نشان داد ورزش چقدر برای او اهمیت دارد
برانکو در خصوص حضور وزیر ورزش در تمرین پرسپولیس نیز گفت: تشکر می‌کنم از وزیر ورزش که این افتخار را نصیب ما کرد و در تمرین ما و همچنین رقیب‌مان استقلال حضور پیدا کرد. وزیر با این کارش نشان داد ورزش چقدر برای او اهمیت دارد، مخصوصاً رشته فوتبال که برای او بسیار مهم است. این نشانگر این است که وزیر ورزش دنبال توسعه فوتبال است و همین‌طور آگاه به همین هستیم که اراده‌هایی هست که این مشکلات فوتبال را برطرف کند و همین‌طور اهمیت ورزش و تربیت بدنی در هر جامعه به آن واقف هستیم، آنقدری که ورزش برای جوانان مهم است و ورزشکاران الگوهایی برای آنها هستند و این الگوها آنها را به ورزشگاه می‌کشد. به همین دلیل از وزیر تشکر می‌کنم که کسی به دفترشان برود و آمدن به سر تمرین ما.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه وزیر گفتند استقلالی است و یا پرسپولیس گفت: بله گفتند، اما من نمی‌توانم بگویم که طرفدار کدام است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان