arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

این بار بازی پرسپولیس عقب می افتد؟

آلودگی هوای تهران شاید باعث لغو مسابقه پرسپولیس - استقلال خوزستان شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرسپولیس فردا در چارچوب مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر میزبان استقلال خوزستان است. این مسابقه قرار است ساعت 16:30 روز پنجشنبه برگزار شود. اما آلودگی شدید هوای تهران شاید مانع برگزاری این دیدار شود.
امروز آلودگی هوا به حدی بالا بود که باعث شد فدراسیون فوتبال تمام مسابقات فوتبال در سطح استان تهران را لغو کند. توحید سیف برقی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال که این خبر را اعلام کرد، گفت: «با توجه به افزایش میزان آلاینده‌های هوا شامل گازهای سمی، آلودگی هوا برای همه گروه‌های سنی در وضعیت ناسالم قرار دارد. به همین منظور کلیه مسابقات تمامی گروه‌های سنی برای امروز (چهارشنبه) در سطح استان تهران لغو شد. ضمن اینکه با توجه به پیش بینی‌های بعمل آمده امروز سامانه بارشی وارد کشور شده که باید منتظر تغییرات آب و هوایی باشیم.»
قرار است تا ساعاتی دیگر، کمیته پزشکی جلسه ای تشکیل دهد و درباره لغو یا برگزاری مسابقات فردا تصمیم گیری کند. فدراسیون فوتبال فعلا امیدوار است که سامانه بارشی وارد کشور شود و هوای تهران تغییرات مثبتی داشته باشد. اما در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد، فدراسیون مجبور است بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان را به تعویق بیندازد. فردا البته سایپا هم میزبان راه آهن است که در صورت آلوده بودن هوا، این مسابقه هم باید لغو شود.
امروز آلوده ترین روز تهران طی دو هفته گذشته بود و با این حساب، سطح آلودگی هوای امروز بالاتر از آلودگی روز یکشنبه بود که دو دیدار لیگ برتر را لغو کرد. اما نکته امیدوارکننده این است که امروز وزش باد ملایم باعث شده کمی از این آلودگی کم شود.

دفعه قبل که دو مسابقه لیگ برتر عقب افتاد، قرار شد دیدارهای استقلال - سیاه جامگان و نفت تهران - تراکتورسازی از روز یکشنبه به روز سه شنبه منتقل شوند و در این روز برگزار شوند. اما در حالی که تیم ها برای برگزاری بازی در روز سه شنبه برنامه ریخته بودند، ناگهان اعلام شد که بازی ها دوشنبه انجام می شود.

این موضوع باعث شد برنامه تیم ها به هم بریزد چراکه آن ها برای برگزاری مسابقه در روز سه شنبه برنامه ریزی کرده بودند و اینکه مجبور شدند یک روز زودتر به میدان بروند، باعث دلخوری هایی شد. پرویز مظلومی سرمربی استقلال با وجود اینکه تیمش توانسته بود سیاه جامگان را شکست دهد، از این موضوع انتقاد کرد و گفت که هوای روز دوشنبه مانند هوای روز یکشنبه بوده و اصلا نیازی نبود که بازی عقب بیفتد. از طرفی باشگاه نفت هم به این موضوع اعتراض داشت چراکه آن ها در روز یکشنبه و در حالی که تصور می کردند باید سه شنبه به میدان بروند، تمرین سنگینی انجام دادند و ناگهان به آن ها اعلام شد که باید دوشنبه به میدان بروند.

تیم های سیاه جامگان و تراکتورسازی هم برای رزرو هتل و بلیت برگشت خود با مشکلاتی مواجه شدند اما آن ها هم مثل دو تیم نفت تهران و استقلال مجبور بودند دوشنبه به میدان بروند و همین اتفاق هم افتاد.

نظرات بینندگان