arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

ترانه علیدوستی: دست از خودخواهی برداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ترانه علیدوستی گفت: امیدوارم دست از خودخواهی برداریم و از منابع حیاتی مانند آب به نحو احسن و صحیح استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، این بازیگر بیان کرد: پرداختن به موضوع بحران آب از طریق فیلم‌های کوتاه، بلند یا مانند جشنواره «گزارش یک نگرانی» که با موبایل ضبط و پخش می‌شود تاثیرگذار است، البته به این شرط که هرساله ادامه داشته باشد، در غیر این صورت تاثیر کلانی در پی نخواهد داشت.

او تاکید کرد: جلوگیری از مصرف بی‌رویه و بی‌هدف آب باید وارد فرهنگ عام شود که غیر از روش‌های مذکور، تلویزیون نیز می‌تواند نقش عمده‌ای را در این مسئله ایفا کند.

این بازیگر سینما درباره اینکه چه راهکارهایی برای جلوگیری از بحران آب می‌توان به کار برد، اظهار داشت: من صاحب‌نظر نیستم، اما باید سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌هایی اتخاذ شود تا مردم در پی آن، در تنهایی خود احساس کنند وظایفی در قبال صرفه‌جویی در مصرف آب دارند؛ در نتیجه فقط با ایجاد فرهنگ‌سازی عمیق می‌توان به نتایج مطلوب رسید.

علیدوستی با ابراز امیدواری از اینکه جشنواره‌هایی مانند جشنواره «گزارش یک نگرانی» بتواند تاثیرات مطلوبی بر ذهن و عملکرد اقشار جامعه بگذارد و نیز با توصیه به افرادی که در مصرف آب صرفه‌جویی نمی‌کنند، گفت: خود من از وقتی مادر شدم، احساس مسئولیتم نسبت به حفظ منابع آبی و دیگر منابعی که در روند زندگی ما تاثیرات فراوانی دارند بیشتر شد و بیشتر فهمیدم که با پیشروی بحران آب، چیزی برای بچه‌ها و نوه‌های خودمان روی زمین نمی‌گذاریم. باید به آن روز فکر کنیم که خودمان نیستیم، اما بچه‌های ما می‌خواهند زندگی کنند و منابع کافی در اختیار آن‌ها نیست.


نظرات بینندگان