arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

روسیه تحریم ها علیه ترکیه را از ابتدای ژانویه به اجرا می گذارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر روسیه امروز دستوری را صادر کرد که به موجب آن تحریم های اعمالی علیه ترکیه از روز اول ژانویه سال جدید میلادی اجرایی خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نخست وزیر روسیه  امروز با صدور فرمانی اجرای تحریم های مضاعف علیه ترکیه را از ابتدای ماه ژانویه اعلام کرد.

سرویس مطبوعاتی کابینه روسیه امروز با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه امروز دستوری را صادر کرد که به موجب آن تحریم های مضاعف اعمال شده علیه ترکیه از روز اول ژانویه سال جدید میلادی (دو روز دیگر) اجرایی خواهند شد.

در این بیانیه آمده است: در این دستور آمده است که روسیه فهرستی از انواع ویژه ای از خدمات توریستی که در حال حاضر توسط شرکت های ترکیه ای ارائه می شود را از ابتدای ژانویه ۲۰۱۶ ممنوع اعلام کرده است.

در بخشی از تحریم های مضاعف وضع شده علیه آنکارا، نهادهای گردشگری ترکیه، هتل ها و شرکت های تأمین کننده خدمات به میهانان از ادامه فعالیت در روسیه منع می شوند.

لازم به ذکر است به دنبال اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسیه در خاک سوریه در ۲۴ نوامبر سال جاری، روابط دو کشور رو به تیرگی نهاد و از آنجاییکه ترکیه حاضر به عذرخواهی رسمی از روسیه نیز نشد، مسکو تحریم هایی را علیه آنکارا وضع و اکنون نیز تاریخ اجرای آن ها را از ابتدای سال نو میلادی اعلام کرده است.

نظرات بینندگان