arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

پلیس ترکیه از خنثی شدن توطئه حملات انتحاری در آنکارا خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس ترکیه امروز (چهارشنبه) دو عامل انتحاری وابسته به گروه تروریستی داعش را در حالی که جلیقه انفجاری به تن کرده و قصد اجرای حملات تروریستی در مراسم آغاز سال جدید میلادی را داشتند در شهر آنکارا بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی صباح، دفتر دادستانی آنکارا اعلام کرد: پلیس ترکیه دو مظنون وابسته به گروه تروریستی داعش را که گمان برده می‌شد برای انجام حملات انتحاری در مراسم آغاز سال جاری میلادی در مرکز شهر آنکارا برنامه‌ریزی کرده‌اند بازداشت کرده است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد: این دو متهم که هر دو آنها تبعه ترکیه هستند در حمله به خانه‌ای در شهر آنکارا بازداشت شدند. این خبرگزاری به نقل از دفتر دادستان شهر آنکارا گزارش داد که پلیس ترکیه از متهمان جلیقه‌های انتحاری کشف و ضبط کرده است.

براساس گزارش این خبرگزاری ترکیه این عاملان انتحاری قصد داشتند جلیقه‌های انتحاری خود را در دو مکان شهر آنکارا و همزمان با برگزاری جشن‌های ویژه آغاز سال نو میلادی منفجر کنند. این گزارش مشخص نکرده که آیا این متهمان زن یا مرد هستند.

یک مقام ترکیه نیز که نام خود را فاش نساخت به روزنامه دیلی صباح گفت که این متهمان وابسته به داعش بودند.

پلیس ترکیه این دو متهم را طی عملیاتی ضد تروریستی در حدود ساعت 9:30 امروز به وقت محلی در منطقه مامک در پایتخت ترکیه بازداشت کرد.

نظرات بینندگان