arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۴

نجات مزدک میرزایی از آنفولانزای فصلی

10 روز قبل وقتی عادل فردوسی پور روی آنتن 90 گفت، مزدک میرزایی سرما خورده است کسی باورش نمی شد او آنفولانزای شدید فصلی این روزها را گرفته باشد. حالا خطر از بیخ گوش مزدک میرزایی گذشته و گزارشگر تلویزیون سلامتش را بازیافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 میرزایی که از بند آنفولانزا رسته، می گوید باورش نمی شد این قدر وحشتناک باشد. فکر می کرد یک سرماخوردگی معمولی باشد اما هر روز سخت تر و سخت تر می شد.

 آنفولانزای فصلی بر اساس آمار رسمی حدود 120 قربانی در سراسر کشور گرفته است. قربانیانی که بیشتر آنها بیماری های زمینه ای دیگری داشته اند. عادل برای این که مزدک نتوانسته بود آیتم هایش را در 90 داشته باشد، روی آنتن گفت او بیمار است. جالب این که یک هفته بعد هم همچنان دسترسی به مزدک امکانپذیر نبود. خود فردوسی پور هم حتی خبری از دوست قدیمی اش نداشت. او در این باره به دوستانش گفته بود: «حسابی نگران مزدک بودم. موبایلش خاموش بود. پیدایش نمی کردم. این قدر نگران شدم که چند بار احوالش را از مادرش پرسیدم.» مزدک اما تمام این مدت را سخت در بستر بیماری بوده است. او که حالا کمی بهتر شده اما هنوز سخت سرفه می کند، می گوید: «نمی دانم چطور شد اما یک دفعه، حالت تهوع، بی اشتهایی و یک بیماری سخت به سراغم آمد. باورم نمی شد این قدر وحشتناک باشد. فکر می کردم یک سرماخوردگی معمولی باشد اما هر روز سخت تر و سخت تر می شد.»

اما آیا مزدک N1H1 گرفته بود؟ او با خنده می گوید: «این چیزی که می گویید نمی دانم یعنی چه اما گفتند آنفولانزا است و اتفاقا خیلی قوی بود. حالم حسابی بد شده بود و کارم به بیمارستان کشید. 5 روزی را در بیمارستان بستری بودم. انواع و اقسام داروها و امپول ها هم برایم تجویز شد. کلا هیچ غذایی نمی توانستم بخورم و خوراکم فقط سرم بود. واقعا حس می کردم دارم می میرم اما شکر خدا الان خیلی بهترم و دوران سخت بیماری را پشت سر گذاشتم.»

او البته در این مدت تقریبا ممنوع الملاقات یا نوعی از قرنطینه بوده است: «رسما که قرنطینه نبودم اما چون بیماری انتقال پیدا می کرد، کسی هم به ملاقاتم نمی آمد الان اما دوران اصلی بیماری طی شده و شکر خدا خیلی حالم خوب است.»
نظرات بینندگان