arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

اعتراض مردم بحرین به صدور حکم اعدام برای فعالان شیعه و برخورد شدید نیروهای امنیتی

پس از انتشار خبر صدور حکم اعدام برای چهار فعال شیعه در بحرین ، مناطق مختلف این کشور شاهد برپایی تجمعات اعتراضی و درگیری معترضان با نیروهای امنیتی بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از انتشار خبر صدور حکم اعدام برای چهار فعال شیعه در بحرین ، مناطق مختلف این کشور شاهد برپایی تجمعات اعتراضی و درگیری معترضان با نیروهای امنیتی بوده است.

پایگاه خبری المحیط نوشت : نیروهای امنیتی با حمایت ارتش جهت سرکوب این تجمعات که از غروب روز گذشته آغاز شده بود وارد عمل شدند و با توسل به زور معترضان را متفرق ساختند.

درگیری های شب گذشته در مناطق مختلف بحرین از جمله منامه سبب شد تا امکان آغاز مجدد موج اعتراضات در بحرین به نگرانی اصلی محافل امنیتی و سیاسی این کشور تبدیل شود.

در تجمعات روز گذشته در شهر منامه، معترضان به سوی محله "ستره" جنوب منامه حرکت کرده بودند که محل سکونت یکی از چهار فعال محکوم به اعدام است اما نیروهای امنیتی با شلیک گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور مانع ادامه حرکت معترضان شدند و به زور آنان را متفرق ساختند.

در این درگیری چند نفر در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار مشکلات تنفسی شدند.

تجمعات اعتراضی آمیز شب گذشته در مناطقی چون "‌دیر"‌و "کرزکان" نیز به درگیری با پلیس انجامید.

هم زمان با آغاز موج جدید اعتراضات نیروهای امنیتی حضورشان را در روستاهای استان شمالی تقویت کردند تا مانع از حضور اهالی روستا در تجمعاتی شوند که برای برگزاری آن در منامه در اینترنت فراخوان داده شده است.

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از شاهدان عینی از هجوم نیروهای امنیتی بحرین به چند منزل و بازداشت چند شهروند خبر داد.
نظرات بینندگان