arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

آیت الله محقق داماد: خطر دين ناآگاهانه بيشتر از بي‌ديني است

آيت‌الله دكتر سيدمصطفي محقق‌داماد گفت: نخستين امر براي پيشگيري از جرم، زدودن خرافه از جامعه است؛ ضمن اينكه دين واقعي را بايد به مردم نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : آيت‌الله دكتر سيدمصطفي محقق‌داماد گفت: نخستين امر براي پيشگيري از جرم، زدودن خرافه از جامعه است؛ ضمن اينكه دين واقعي را بايد به مردم نشان داد.

به گزارش انتخاب، اين استاد حوزه و دانشگاه طي سخناني در همايش «پيشگيري از وقوع جرم از ديدگاه قرآن» كه عصر پنجشنبه در دهکده ساحلي بندر انزلي برگزار شد، با تاکيد بر ارائه دين صحيح، پاك و بي‌آلايش توسط قضات و روحانيت به جامعه اظهار كرد: تقوا و دين بايد در سايه شعور به مردم ارائه شود زيرا چنين ديني است كه موجب تربيت صحيح جامعه مي‌شود.

وي با اشاره به شخصيت‌هاي اخلاقي كه در گذشته زندگي مي‌كرده‌اند، افزود: الگوهاي اخلاقي كه در گذشته در جامعه وجود داشتند، امروز كم شده‌اند.

محقق‌داماد با بيان اينکه «اخلاق، از بين بردن هواي نفس و شكستن گناه است»، خاطرنشان كرد: نسلي كه انقلاب را به‌پا داشته به مدد عفت، اخلاق و 1400 سال تلاش روحانيت موفق به انجام آن شده است؛ لذا بايد مواظب باشيم كه اين ميراث را از بين نبريم.

اين حقوقدان، خطر دين ناآگاهانه در جامعه را بيشتر از بي‌ديني معرفي كرد و افزود: دين را بايد عميقا شناخت و به مردم شناساند. در اين صورت آمار جرم و جنايت در جامعه كاهش مي‌يابد.

براساس گزارش مركز خبر حوزه، وي با تاكيد بر اينكه قضات بايد الگوي شجاعت، معرفت و اخلاق در جامعه باشند، گفت: اگر فساد درون جامعه قضايي رخنه كند، كشور از دست مي‌رود؛ لذا حفظ دستگاه قضا از هرگونه فساد، لازم و ضروري است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
0
0
احسنت به استاد محقق داماد . فقط افسوس كه ما ملت ايران قدر بعضي ها را زماني ميدانيم كه ديگر خيلي دير شده . بنده از نقطه نظرات ابشان آشنائي دارم از هر نفس ايشان بايد در علم حقوق و فقه استفاده كرد نظرات ايشان روشن بينانه است بر خلاف بعضي از آقاياني كه با يك جمله سعي دارند ما دويست سال به قهقرا ببرند.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
1
کاش این سخنان در روح وقلب مردم جایی داشت .متاسفانه بارواج دروغگویی وخرافه سخن حق خریداری ندارد!
نظرات بینندگان