arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

رئال مادرید در سالی که گذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
2015 برای ر‌ئال‌ ماد‌رید سال خوبی نبود و اتفاقات تاریخی و ناخوشایندی در این باشگاه روی داد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از مارکا، سال 2015 تمام شد، این سال برای ر‌ئال‌ ماد‌رید، وحشتناک سپری شد. مادریدی ها در طول 12 ماه، سقوط، وحشت، جشن‌ها‌ی غیر مجاز، دادگاهی شدن را دیدند.

ژانویه

سال جدید خوب آغاز نشد. ر‌ئال‌ ماد‌رید از قهرمانی در جا‌م جها‌نی باشگاه‌ها بازگشت و رکورد 22 پیروزی پیاپی را به ثبت رساند. البته این رکورد در مستایا شکسته شد اما در این ماه اتفاقات بدتری افتاد. شکست رئال برابر اتلتیکو مادرید با دو گل فرناندو تورس، بدترین اتفاق این ماه بود. این باخت تنها چند روز پس از صدای عجیب کریستیانو رونالدو در هنگام دریافت توپ رخ داد. مهاجم پرتغالی با اخراج شدن در دیدار تیمش، این ماه را پشت سر گذاشت.

فوریه

شروع بد سال جدید، در ماه دوم نیز ادامه پیدا کرد و جشن تولد رونالدو، پرسر و صداترین اتفاق این ماه بود. جشنی که پس از شکست سنگین رئال برابر اتلتیکو برگزار شد. رئال با چهار گل مغلوب همشهری‌اش شد اما رونالدو با حضور برخی از هم تیمی‌ها، جشن تولدش را برگزار کرد. این موضوع دست آویزی برای بسیاری شد تا او را مسخره کنند و رفتارش را شرم آور بخوانند. عکس‌های ویدیویی این جشن با حضور کوین رولدان (خواننده) پخش شد. جرارد پیکه، مدافع بارسلونا پس از قهرمانی این تیم در لالیگا از این خواننده تشکر کرد و گفت: همه چیز با رولدان شروع شد. (اشاره به نتایج ضعیف رئال پس از جشن تولد رونالدو).

مارس

لالیگا با شکست برابر ویارئال در خانه و اتلتیک بیلبائو در سن مامس برای رئال مادرید پیچیده شد اما همه منتظر آرام ترین شب‌ بودند. رئال در لیگ قهرمانان اروپا میزبان شالکه 04 بود. بازی رفت را با پیروزی دو بر صفر پشت سر گذاشته بود اما در دیدار برگشت و در سانتیاگو برنابئو، چهار بر سه شکست خورد و از حذف فرار کرد. هو‌اد‌ا‌ران هیچ گاه این دیدار و وقایع آنرا فراموش نکردند و تا پایان فصل سوت‌های اعتراض آمیزشان در ورزشگاه شنیده شد. چند روز بعد فلورنتینو پرس، رییس باشگاه درباره ادامه حضور کارلو آنچلوتی به رسانه‌ها گفت: هر اتفاقی بیفتد کارلتو به کارش ادامه خواهد داد.

آوریل

با وجود اینکه از لحاظ ورزشی ماه خوبی بود، تنها اتفاق شاد سال در برای رئالی‌ها در همین ماه رخ داد. سوت‌های اعتراض آمیز ادامه یافتند اما گل چیچاریتو به اتلتیکو مادرید، جواز صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به ر‌ئال‌ داد. با این حال، آسیب‌دیدگی‌ها دوباره در تیم دیده شد و لوکا مودریچ تقریبا تمام فصل را به این خاطر از دست داد.

می

آلوارو موراتا، رئال را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کرد. این مهاجم اسپانیایی ستاره دیدار‌های رفت و برگشت نیمه نهایی بود و مانع از برگزاری فینال بین دو تیم بارسلونا و ر‌ئال‌ ماد‌رید در برلین شد. همچنین آخرین فرصت رئال را برای کسب جام از بین برد؛ جامی که می‌توانست آینده سرمربی ایتالیایی را در این تیم تضمین کند. پایان فصل برای ایکر کاسیاس نیز خوب نبود. هو‌اد‌ا‌ران رئال او را هو کردند. این ماه با برکناری آنچلوتی که دسیما را به رئال داد پایان یافت.

ژوئن

رافائل بنیتس به عنوان سرمربی جدید تیم معرفی شد. علاوه بر این، اختلاف سرخیو راموس، کاپیتان دوم رئال با پرس نیز سر و صدای زیادی به پا کرد. ستاره فینال لیسبون، خواستار افزایش دستمزدش بود و تنها در این صورت قراردادش را تمدید می‌کرد. جدایی مدافع ملی‌پوش هر لحظه بیشتر احساس می‌شد تا ادامه حضورش. در تعطیلات هم همه چیز آرام نبود.

ژوئیه

خداحافظی عجیب و غریب ایکر کاسیاس در تمام دنیا انعکاس داشت. کاپیتان رئال پس از 25 سال حضور در مادرید به تنهایی در سالن مطبوعات سانتیاگو برنابئو از این تیم خداحافظی کرد. ایکر در حالی اشک‌هایش جاری شد که هیچ‌یک از مادریدی‌ها او را در این جلسه همراهی نکرده بودند. فردای آن روز آن صحنه دوباره تکرار شد اما با این تفاوت که رییس باشگاه در کنارش با تمامی عناوین کسب شده حضور داشت. هواداران «سنت ایکر» اما فریب صحنه‌سازی‌های پرس را نخوردند و هنگام برگزاری مراسم خداحافظی د‌ر‌وازه‌بان محبوب‌شان، خواستار استعفای فلورنتینو شدند.

آگوست

اولین نتایج رافائل بنیتس در رئال درخشان نبود. در پیش فصل، نزول این تیم نسبت به فصل قبل به شدت حس می‌شد. سوء تفاهم بین بازیکنان و سرمربی وجود داشت. رئال با هدایت سرمربی اسپانیایی، فصل را نیز با تساوی بدون گل برابر اسپورتینگ خیخون آغاز کرد و همین مساله باعث شد دید هو‌اد‌ا‌ران نسبت به نوع بازی تیم‌های بنیتس عوض نشود.

سپتامبر

اولین روز ماه همزمان با آخرین روز فصل نقل و انتقالات تابستانی بود که با اتفاق مضحکی همراه شد. در طول تابستان، رئال به دنبال جذب داوید دخیا، د‌ر‌وازه‌بان اسپانیایی منچستریونایتد بود و کیلور ناواس نیز از سوی دیگر، آماده پرواز به شهر منچستر بود. رئال قرار بود علاوه بر پرداخت مبلغی به باشگاه انگلیسی، ناواس را نیز به این تیم بدهد اما در آخرین ساعات این انتقال ممکن نشد چون برگه‌های قرارداد به موقع به دست باشگاه یونایتد نرسیده بود. شاید هم آنها نخواستند آن را امضا کنند. این ناکامی تاریخی، طاقت تماشاگران را تمام کرد و رئال سوژه حریفان شد.

اکتبر

اولین بازی بزرگ فصل برای بنیتس با ناکامی همراه بود. رئال یک بر صفر در ویسنته کالدرون از اتلتیکو مادرید پیش بود اما با دستور سرمربی، تیم عقب نشینی و گل تساوی را دریافت کرد. به لطف عکس العمل‌های ناواس، رئال از شکست فرار کرد. در همین ماه، نارضایتی بازیکنان و وجود فاصله‌ میان آنان و سرمربی، بیش از پیش آشکار شد.

نوامبر

ماه سیاهی بود. بیرون از میدان، کریم بنزما، مهاجم فرانسوی متهم به همکاری با گروهی اخاذی‌کننده در مساله متیو والبوئنا شد. در ادامه، رئال با چهار گل از بارسلونا در ورزشگاه خانگی‌اش شکست خورد. تماشاگران خواستار استعفای پرس شدند و سرمربی را نیز هو کردند. در حالی که همه از اخراج بنیتس صحبت می‌کرد‌ند، رییس باشگاه با اعلام اعتماد به سرمربی، از او حمایت کرد.

دسامبر

آخرین اتفاق سال هم شرم آور بود. ر‌ئال‌ ماد‌رید به خاطر استفاده از دنیس چریشف، بازیکن محروم در دیدار برابر کادیس از کوپا دل ری حذف شد. تلاش مادریدی‌ها برای فرجام خواهی نیز نتیجه‌ نداد. شکست برابر ویارئال در لالیگا، آخرین اتفاق تلخ سال برای مادریدی‌ها بود. سفیدپوشان اما برابر رایووایکانو 10 بر دو پیروز شدند و در آخرین دیدار سال نیز به لطف داور و کریستیانو رونالدو، سه بر یک رئال سوسیداد را شکست دادند، تا سال‌ سیاه سپیدپوشان، تمام شود.

نظرات بینندگان