arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

فرار عضو القاعده محکوم به مرگ از زندان

یک زندانی موریتانیایی که در ارتباط با تروریسم و توطئه القاعده برای به قتل رساندن رئیس جمهوری این کشور محکوم به مرگ شده بود، موفق به فرار از زندان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک منبع امنیتی موریتانی به خبرگزاری فرانسه گفت: یک زندانی موریتانیایی که در ارتباط با تروریسم و توطئه القاعده برای به قتل رساندن رئیس جمهوری این کشور محکوم به مرگ شده بود، موفق به فرار از زندان شده است.

به گزارش«انتخاب»، شیخ ولد سالک که از سال 2011 در بین محکومین به مرگ قرار داشت، آخرین بار روز پنجشنبه توسط زندانیان همتایش در زندان مرکزی نوآکشوت دیده شد.
این منبع گفت : غیبت وی از نماز جماعت مغرب هشداری به زندانیان همتایش بود که دنبال وی رفتند ولی در سلول وی را فقل شده یافتند.

منبع مزبور افزود : یک زندانبان، در سلول را شکست و پرچم القاعده در مغرب اسلامی شاخه این گروه در افریقای شمالی را دید.

ولد سالک عضو القاعده در مغرب در سال 2011 در حومه های پایتخت موریتانی هنگام خنثی شدن توطئه قتل محمد ولد عبدالعزیز با استفاده از دو اتومبیل بمب گذاری شده، دستگیر شد.
به دنبال این توطئه نافرجام یک ژاندارم موریتانی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند، در عین جال چهار مظنون به عضویت در القاعده جان خود را از دست دادند.

زندان نوآکشوت بیش از 30 تن از زندانیان وابسته به القاعده را در خود جای داده که برخی از آنها محکوم به مرگ شده اند اما خطرناک ترین زندانیان در یک پادگان تبدیل شده به زندان در شمال کشور نگه داری می شود.
منبع: تابناک
برچسب ها: القاعده
نظرات بینندگان