arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

رسانه ملی، یاری رسان صنعت فولاد در استان چهارمحال و بختیاری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرکل، معاونين و مديران صداوسيماي مرکز چهارمحال و بختياري در نشستي با مديرعامل، معاونين و مديران شرکت فولادمبارکه اصفهان بر لزوم همراهي و همکاري رسانه ملي با صنعت فولاد در استان چهارمحال و بختياري تأکيد نمودند.

به گزارش انتخاب در ادامه اين نشست که با بازديد از خطوط توليد فولادمبارکه نيز همراه بود دکتر بهرام سبحاني مديرعامل فولادمبارکه با اشاره به اقدامات جديدي که در توسعه صنعت فولاد در استان چهارمحال و بختياري توسط فولادمبارکه انجام شده گفت: استان چهارمحال و بختياري به عنوان استان همجوار اصفهان و نزديک به فولادمبارکه يکي از بهترين مکانها براي سرمايه گذاري در توسعه صنعت فولاد است چراکه پشتيباني بهتر و راحت تري  هم در بحث تخصصي و هم در بحث لجستيکي مي تواند از طريق فولادمبارکه اصفهان صورت گيرد.

دکترسبحاني افزود: فولادمبارکه در منطقه سپيد دشت استان چهارمحال و بختياري در دو مجموعه فولادي سرمايه گذاري کرده است. يکي مجموعه ورق خودرو که ورقهاي گالوانيزه مخصوص مصرف در صنعت خودرو را توليد مي نمايد و ديگري فولادسپيد دشت که در فازهاي مختلفي در حال ساخت است که فاز اول يعني توليد آهن اسفنجي با ظرفيت يک ميليون تن در حال حاضر راه اندازي شده و به زودي مشعلهاي آن روشن مي شود و مي رود تا مراحل راه اندازي براي توليد آهن اسفنجي به پايان برسد. البته در بخش فولادسازي هم مراحل ساختماني در حال انجام است که با طرح هايي که پيش بيني شده و قراردادهاي آن هم منعقد شده تا حداکثر دو سال ديگر يک ميليون تن محصول توليد مي شود.

سبحاني با اشاره به لزوم ايجاد واحدهاي تکميلي در زنجيره توليد فولاد تصريح کرد: همانطور که فازهاي اول مجموعه هاي ذکر شده رو به تکميل هستند بايد به اين نکته هم توجه کرد که واحدهاي پايين دستي براي تبديل ورق نورد گرم به خوراک ورق گالوانيزه و توسعه هاي افقي براي افزايش ظرفيت به دو ميليون تن نيز نبايد از برنامه ريزي ها جدا شود به همين دليل هم، کار ساخت فولادگالوانيزه تاراز در همان منطقه تمام شده و ما در برنامه ريزي هاي خود به عنوان يک قطب صنعتي فولاد روي آن منطقه حساب مي کنيم.

مديرعامل فولادمبارکه توجه به حفظ پنجاه درصدي سهم فولادکشور توسط فولادمبارکه را ضروري خواند و گفت: در افق 4041 که  سند چشم انداز پيش بيني کرده تا توليد فولاد به 55 ميليون تن برسد فولادمبارکه با سهم پنجاه درصدي توليد فولادکشور،  برنامه دارد اين سهم را حفظ نمايد. پس توسعه براي رسيدن به اين مهم در جاهايي انجام مي شود که پتانسيل توسعه اي وجود داشته باشد و زيرساخت ها و زير بناها فراهم باشد و استان چهارمحال و بختياري مي تواند با توجه به نزديکي به اصفهان و فولادمبارکه يکي از اين نقاط باشد که بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته مقرر شده سهم چهارمحال و بختياري نيز به 3 ميليون تن برسد.

دکتر سبحاني توليد برنامه هاي مشارکتي با رسانه ملي را در فرهنگ سازي و جلب مشارکت مردم و مسئولين استانها براي تحقق برنامه هاي مديريتي و توسعه اي فولادمبارکه مهم دانست و افزود: به يقين چون فولاد صنعت مادر است از نخستين روزي که مي خواهد احداث شود تا به بهره برداري برسد ارتباط بسيار نزديک و گسترده اي با همه اقشار جامعه دارد که بدون پشتيباني محلي، مردمي، استاني، دولتي و غير دولتي شکل نمي گيرد و به دليل همين ارتباط تنگاتنگ و گسترده اي که با اقشار مختلف دارد رسانه ها به خصوص صداوسيما مي تواند در ايجاد فرهنگ مثمر ثمر باشد. به هرحال ساخت و بهره برداري از يک مجموعه بزرگ فولادي نيازمند رشد و توسعه فرهنگ صنعتي در آن جامعه است و تبيين اين رشد و توسعه قطعاً روي دوش رسانه هاست و هرچقدر ما ارتباط بيشتري با اصحاب رسانه فراهم کنيم تا از نزديک شاهد فعاليتها و مشکلات صنعت و از همه مهم تر دستاوردهاي صنعت فولاد باشند، مي توانند در آماده سازي و بستر سازي براي توفيق آن مجموعه مؤثرتر عمل کنند.

بنا بر اين گزارش مهندس مهرداد عظيمي مديرکل صدا و سيماي مرکزچهارمحال و بختياري نيز در پاسخ به اين سئوال که چقدر اين بستر فراهم است تا صنعت فولاد در استان چهارمحال و بختياري همراه با فرهنگ سازي رسانه اي رشد کند گفت: رسانه استاني مکلف است به ظرفيت هاي هر استان بپردازد و يکي از اين ظرفيتها قطعاً صنايعي است که در هر استان مشغول به کار هستند و شکر خدا در استان چهارمحال و بختياري صنعت فولاد شروع به کار کرده و از ظرفيت بسيار خوبي برخوردار است و يک ظرفيت اسمي بسيار خوبي هم طراحي شده که انشاءا... با همکاري رسانه ملي به آن جايگاه برسند. در حقيقت حضور ما در اين مجتمع عظيم صنعتي بيشتر به اين دليل بوده که در نشستي، درکنار مديران اين مجموعه هم انديشي کنيم تا از ظرفيت بالقوه و بسيار خوبي که رسانه استاني دارد بتوانيم استفاده کرده وهمراه با دوستان ياري رسان صنعت فولاد باشيم و در توسعه صنعت فولاد استان چهارمحال و بختياري سهم داشته باشيم.
نظرات بینندگان