arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

انصراف ۱۸ هزار نفر از حج عمره

رئیس سازمان حج و زیارت از انصراف ۱۸ هزار نفر از حج عمره خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان حج و زیارت از انصراف ۱۸ هزار نفر از حج عمره خبر داد.
 

به گزارش «انتخاب»، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری امروز خود درباره تعداد انصراف‌دهندگان از سفر به عمره اظهار داشت: تاکنون بعد از حادثه فرودگاه جده که دو مأمور پلیس سعودی رفتار نادرستی را انجام دادند تا امروز نزدیک به 18 هزار نفر از داوطلبان از مجموع 6 میلیون و 500 هزار نفر داوطلب انصراف داده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از فاجعه منا نیز عده‌ای آگاهانه و ناآگاهانه به دنبال زیر سوال بردن این فریضه واجب برای داوطلبان و مسلمانان کشور بودند که خوشبختانه مردم نسبت به این موضوع آگاه هستند و حتی یک نفر هم از میان یک‌ونیم میلیون نفر داوطلب انصراف نداده است. البته مراجع تقلید هم نقش حائز اهمیتی داشته‌اند و دسیسه‌های ناآگاهان در این زمینه ثمری نداشته‌ است.درباره حج عمره هم که فریضه‌ای مستحب است امیدواریم بعد از محاکمه پلیس‌های خاطی و بعد از تدبیر مسئولان و شورای امنیت راهکار مناسبی هم در این زمینه اندیشیده شود.

اوحدی گفت: حکم دو پلیس خاطی به وزارت کشور عربستان رفته و امیدواریم با اجرای آن، شاهد محکومیت خاطیان باشیم؛  بعد از اجرای حکم نیز در شورای امنیت کشور و از سوی مسئولان برای از سرگیری این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

وی نقش رهبر معظم انقلاب در پیگیری فاجعه منا را بسیار ثمربخش عنوان کرد و گفت: اگر پیام‌های ایشان نبود امروز این موفقیت به‌دست آمده در استمرار شناسایی پیکرها و بازگرداندن آنها را نداشتیم.

ادامه دارد...
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان