arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

لاریجانی: عربستان با اعدام شیخ‌نمر گردابی برای خود به وجود آورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی رفتار عربستان سعودی در مورد اعدام شیخ نمر را وحشیانه ذکر کرد و گفت که عربستان با اعدام شیخ نمر گردابی برای خود به وجود آورده است.

لاریجانی در جلسه شورای اداری جلسه بوشهر گفت : خبر ناگوار شهادت شیخ نمر روحانی مبارز امروز به ما رسید این رفتار وحشیانه رژیم سعودی با عث تاسف و تاثر بین امت اسلامی است.

وی افزود: این گونه رفتارها مشکلات امنیتی منطقه را افزایش خواهد داد ضمن اینکه رژیم سعودی نمی تواند به راحتی از گردابی که با شهادت این شیخ بزرگوار به وجود آورده است ، عبور کند. البته مسأله یک فرد نیست بلکه مسأله نظامات اشتباهی است که توسط رژیم سعودی ظرف یکی دو سال اخیر به وجود آمده و هرکدام آتشی را در منطقه بر می افروزد.

لاریجانی ادامه داد: این ماجرا جویی در منطقه تاسف آور است. ما امیدواریم حداقل در این مسأله آمریکا و کشورهای غربی تکانی به خود بدهند زیرا این موضوع خلاف حقوق بشر است لذا آن‌ها این موضوع را بیان کنند تا گوشه ای از صداقت در آن‌ها کشف شود.

رئیس مجلس اضافه کرد: متاسفانه در منطقه شرایط بهم ریخته امنیتی را شاهد هستیم، برخی به خاطر رفتارهای مسأله ساز کشورهای بزرگ و برخی به خاطر نااهلی کشورهای منطقه همه اینها دست به دست هم داده و امنیت و آرامش را در منطقه از بین برده اند. اما نهایتا سرریز ناامنی‌ها گریبانگیر همه مسلمانان می‌شود.

وی همچنین گفت:‌ البته خوشبختانه کشورمان با داشتن پتانسیل قوی مردمی و نیروهای مسلح آگاه و بصیر از امنیت پایدار برخوردار است که این نکته اتکای خوبی است و امیدواریم ادامه یابد.

لاریجانی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور نیز گفت: وضعیت اقتصادی ما پس از انقلاب از رشد بطئی برخوردار بود. متوسط رشد ما 3 درصد بوده و این برای کشوری که می خواهد نقش اول را در منطقه داشته باشد مفید نیست، متوسط رشد نشان می‌دهد وضعیت ما متناسب با سایر شئون پیش نرفته است. اگر مشکلات اقتصادی را آنالیز کنیم یک بخش مربوط به برنامه ریزی هاست و یک بخش مدیریت صحنه است که اگر این‌ها را با دید علمی واکاوی کنیم نقایص پیدا می‌شود.

رئیس مجلس اظهار کرد: ما بیش از یک دهه گرفتار این تصور بودیم که اگر کارها دولتی باشد وضع ما خوب است لذا بخش‌های زیادی از اقتصاد کشور دولتی شد که این امر در بازدهی تاثیر گذاشت و ما رقابتی که در اقتصاد مورد نیاز است شاهد نباشیم.

لاریجانی با بیان اینکه برخی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌های ظالمانه بوده گفت: الحمدلله بعد ازمقاومت ایران و بعد از اینکه ما صاحب این دانش شدیم توانستیم مسأله هسته‌ای را از مسیر مذاکرات به سرانجام برسانیم این مذاکرات داهیانه و با دقت انجام شده به نحوی که هم دانش هسته‌ای در بعد غنی سازی و تحقیق و توسعه در ایران ماند و هم از گردونه تحریم چه در حوزه هسته‌ای و چه سایر حوزه خارج شدیم و امیدواریم ظرف چند هفته دیگر این موضوع به نتیجه نهایی برسد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان