arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

علم الهدی: عامل همه مشكلات داخلي پيش آمده از صدر اسلام تا به حال، امامت ناپذيري بوده

امام جمعه مشهد گفت: عامل همه مشكلات داخلي پيش آمده از صدر اسلام تا به حال، امام ناشناسي يا امامت ناپذيري بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه مشهد گفت: عامل همه مشكلات داخلي پيش آمده از صدر اسلام تا به حال، امام ناشناسي يا امامت ناپذيري بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، آيت‌الله "سيد احمد علم‌الهدي"، در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز مشهد، افزود: در تجربه 32 سال انقلاب مقدس اسلامي ما هم، مسئله همين است؛ تا امروز در همه تهاجمات خارجي چه به صورت فتنه و توطئه و چه تهاجم به صورت جنگ و مبارزه، پيروز بوده‎ايم اما ريشه‌ مشكلات داخلي كه براي ما پيش آمده، امام نشناسي يا امامت‎ناپذيري بوده است.

وي با بيان اينكه امروز امام و ولي‌الله مطلق، امام زمان(عج) هستند، گفت: امروز دو بينش باطل و حق درباره‌ امام زمان(عج) به عنوان امام و حجت خدا وجود دارد.

وي ادامه داد: يك بينش اين است كه امام زمان(عج) در پس پرده‌ غيبت براي جهان آينده، ذخيره شده‌اند تا در آينده بيايند و دنيا را پر از عدل و داد كنند و الان هيچ كاره‌اند، يعني در پس پرده‌ غيبت هستند و هيچ دخالتي در شئون مردم،‌ سرنوشت جامعه و حوادث و رويدادهايي كه براي اسلام و مسلمين پيش مي‌آيد، ندارند؛ كه بر اساس اين بينش، افسانه‌ جزيره "خضرا" و بحر "ابيض" درست شده است.

امام جمعه مشهد در مورد بينش دوم، گفت: بينش دوم اين است كه امام زمان(عج)، الان امام بوده و بر ما امامت مي‌كنند و ما هم يك امتي در ذيل امامت امام زمان(عج) هستيم؛ ايشان صاحب و ولي‌امر ما هستند و در خوب و بد ما مشاركت دارند و در همه رويدادها و حوادثي كه براي ما پيش مي‌آيد، شريك و سهيم‌اند.

وي افزود: امام زمان(عج) الان دارند بر ما امامت مي‌كنند و ما با امامت ايشان هدايت مي‌شويم، منتهي امامت امام زمان(عج) براي ما در يك شكل خاصي است كه خودشان توصيف كرده‌اند؛ اينكه امام زمان(عج) داراي رسالت جهاني‌سازي بوده و در دسترس ما نيستند، به اين معنا نيست كه امام زمان(عج) با ما رابطه ندارند ‌بلكه يك جريان ارتباطي را خود امام زمان(عج) تبيين، تفسير و مشخص كرده‌اند و از اين جريان ارتباطي، امامت امام زمان(عج) بر ما پياده مي‌شود.

آيت‌الله علم‌الهدي تصريح کرد: آن جريان ارتباطي، "مجتهد فقيه جامع‌الشرايط" است كه به عنوان نايب و حجت امام زمان(عج) ما را هدايت مي‌كنند و راه‌هاي ارتباطي ديگر را خود امام زمان(عج) بسته‌ و گفته‌اند قبول نيست و فرموده‌اند هركس ادعا كرد مرا مي‌بيند، با من ارتباط دارد، از من نيابت دارد و از طرف من با شما حرف مي‌زند، او را تكذيب كنيد.

وي ادامه داد: امام(ره) بزرگوار ما حدود نيم قرن پيش با انقلاب و نهضتي كه انجام دادند، اين الگوي فرموده امام زمان(عج) را در زندگي اجتماعي ما پياده كردند و تا پيش از آن، امامت امام زمان(عج) در زندگي اجتماعي ما پياده نشده بود.

وي خاطرنشان کرد: امام(ره) بزرگوار به عنوان حجت امام زمان(عج) با انقلابي كه انجام داد و مردم در راه آن جان دادند و از آن حمايت كردند، امامت امام زمان(عج) را با الگوي خود امام زمان(عج) كه ارتباط از طريق حجت بود، پياده و اين نظام را تاسيس کردند.

آيت‌الله علم‌الهدي با بيان اينكه نظام، داراي دو ويژگي مردمسالاري مستقلانه و ديني بودن است، تصريح كرد: مردمسالاري مستقلانه يعني همه‌كاره، خود مردم هستند و مردم خودشان تصميم مي‌گيرند و امروز روي كره‌ زمين تنها كشوري كه مردم براي خودشان تصميم مي‌گيرند، كشور ماست.

وي ادامه داد: ديني بودن و شرعي بودن اين نظام از طريق ولايت حجت امام زمان(عج) در راس نظام ماست كه باعث اطمينان مردم هم شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: مردم در اجراي مردمسالاري، هر كسي را در قوه مجريه يا مقننه بر سر قدرت بياورند، خاطرشان جمع است كه حجت امام زمان(عج) نظارت مي‌كند و اگر خلافي اتفاق بيفتد، حجت امام زمان(عج) نظارت مي‌كند و آن را اصلاح خواهد كرد.

وي با اشاره اينكه در اصل 57 قانون اساسي كشور آمده كه، قواي مقننه، مجريه و قضاييه زير نظر ولايت مطلقه امر و امامت امت است، تاكيد كرد: معناي زيرنظر بودن اين است كه حجت امام زمان(عج) به طور مستقيم در هر كجا كه لازم بداند، در روند، عملكرد و برنامه هر يك از اين قوا دخالت خواهد كرد و اين حاكميت نظام ما و حاكميت يگانه است؛ يعني مردمسالاري ديني با اين شكل و الگوي خاص.

وي با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري در جمع مردم استان فارس، افزود: مقام معظم رهبري در كمال شكست‌نفسي و خضوع در برابر مردم، فرمودند، "بنده حقير طبق اصول بنا ندارم در كارها و تصميمات دولت وارد شوم. مسئوليتها در قانون اساسي مشخص است و هر كس مسئوليتي دارد مگر آنجايي كه احساس كنم يك مصلحتي دارد تفويت مي‌شود"، در اين قضيه اخير وزارت اطلاعات، جريان از اين قرار بود.

آيت‌الله علم‌الهدي با يگانه دانستن حاكميت در نظام ما، گفت: حاكميت دوگانه‌اي كه 30 سال است استكبار جهاني و دشمنان انقلاب در دنيا به محض بلندشدن صدايي در مملكت، ساز مي‌كنند، ديگر نخ‌نما شده و بچه‌ها و جوانان و نسل سوم انقلاب، تمام مباني انقلاب را مي‌دانند. اين حاكميت مردم در سايه حاكميت الله است كه به وسيله نظارت حجت امام زمان(عج) در اين كشور ديني، پياده مي‌شود.

وي ادامه داد: بلندگوهاي استكبار بدانند هرچه در سايتهاي داخلي و رسانه‌هاي خارجي بگويند، نغمه مسموم حاكميت دوگانه به‌معناي حاكميت مشركانه اصلا در اين نظام جايي ندارد.

وي با برشمردن دو نكته خطاب به مردم و مسئولان نظام، ادامه داد: در اين مملكت تا روزي كه امام(ره) بودند مردم با امام(ره) هماهنگ بودند و امروز با مقام معظم رهبري هماهنگ هستند و مقام معظم رهبري از هر جرياني حمايت كنند، اين تاييد و حمايت، از خدمات آن جريان و ولايت‎پذيري آن است و در واقع خصوصيات شخصي يك شخص و خصوصيات سياسي يك حزب و يك جريان سياسي هيچ وقت به تنهايي مورد تاييد مردم قرار نگرفته و هيچ وقت هم نيست.

امام جمعه مشهد تصريح کرد: در اين نظام و اين جامعه‌ ولايي، مردم دلبسته هيچ‌كس و هيچ شخصي نمي‌شوند و فقط به يك شخص وابسته‌اند و آن حجت امام زمان(عج) است كه اين وابستگي هم نه به عنوان شخص خودش، بلكه‌ به اين دليل است كه در سيماي او نور قداست بقيه‌الله(عج) و اهل‌بيت(ع) مي‌درخشد.

وي افزود: امام(ره) بزرگوار امت، به ما يك تذكر خط ساز دادند و تذكر خط ساز امام(ره) اين است كه هر وقت شما يك كاري كرديد و يك حرفي زديد كه دشمنان اسلام و انقلاب خوششان آمد، در كار خود شك كنيد که اين كارتان خلاف رضاي خدا و در عين حال شيطاني است چون عوامل شيطان خوششان آمده و هر وقت يك كاري كرديد كه دشمنان خدا و انقلاب ناراحت شدند و بدشان آمد، به كار خودتان اميدوار باشيد.

آيت‌الله علم‌الهدي تاكيد كرد: مسئولان نظام كه به خاطر ديانت و ولايت‌پذيري و تعبد خالصانه‌شان مورد علاقه مردم هستند، توجه كنند كه اگر موضعي گرفتند كه دشمنان نظام و انقلاب خوششان آمد، در كار خود شك كنند؛ اين يك كار شيطاني است و مردم هم در حمايتشان تجديدنظر و شك خواهند كرد زيرا مردم، مسئولان اين نظام را به خاطر دينشان مي‌خواهند.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: در دوره اصلاحات، مقام معظم رهبري زماني كه چفيه را به گردنشان انداختند در مصلاي تهران فرمودند، "مردم بدانيد الان دوره امام حسن(ع) نيست، الان دوره امام حسين(ع) است" كه اين حرف مقام معظم رهبري خيلي معنا داشت. زيرا دوره امام حسين(ع)، دوره‌اي بود كه اول 12 هزار نامه براي ايشان نوشتند ولي كار به جايي رسيد كه همه‌ عزيزانش تكه‌تكه شدند و بعد فرياد سر داد كه "آيا كسي هست به داد بچه‌هاي پيامبر(ص) برسد؟". از 12 هزار نامه شروع شد و به اينجا رسيد. اين جمله مقام معظم رهبري يعني تا آنجايي كه حسين زمان تنها بماند و جز دشمن نبيند، تا آنجا مقام معظم رهبري ايستاده‌اند.
نظرات بینندگان