arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

مخالفت آل سعود با تشییع پیکر شیخ نمر

برخی منابع موثق و آگاه این منطقه می‌گویند رژیم آل سعود هنوز پیکر مرحوم شیخ «نمر باقر النمر»، رهبر شیعیان این کشور را که صبح امروز اعدام شده، به خانواده‌اش تحویل نداده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی منابع موثق و آگاه این منطقه می‌گویند رژیم آل سعود هنوز پیکر مرحوم شیخ «نمر باقر النمر»، رهبر شیعیان این کشور را که صبح امروز اعدام شده، به خانواده‌اش تحویل نداده است.

به گزارش «انتخاب»، این منابع تاکید کردند: مقامات سعودی به ادعای سخیف تروریست بودن این روحانی برجسته شیعی حتی اجازه تشییع پیکر او را به خانواده و نزدیکانش نداده‌اند.


منابع مذکور گفتند: با وجود اینکه نظامیان رژیم عربستان، مناطق شیعه‌نشین در شرق این کشور را از ترس واکنش‌های خشمگینانه مردمی به محاصره خود درآورده‌ و قرار است عصر امروز، شیعیان این مناطق با ریختن به خیابان‌ها در محکومیت اجرای حکم اعدام این روحانی برجسته تظاهرات کنند.

وزارت کشور عربستان صبح امروز با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ النمر به همراه 46 متهم دیگر که اغلب آنها تروریست معرفی شده‌اند امروز شنبه در 12 منطقه در عربستان اجرا شده است.

در حالی که اتهامات وارد شده به شیخ نمر مربوط به فعالیت‌های سیاسی و حقوق بشری او بوده ریاض با قرار دادن نام او در کنار نام افرادی که دست به فعالیت‌های تروریستی زده‌اند مدعی شده که او یک تروریست بوده است.

شیخ نمر باقر النمر متولد سال 1379 هجری قمری در عوامیه (در شرق عربستان) یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است.

او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در 23 مهرماه 1393 دادگاه جنایی عربستان سعودی شیخ نمر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد.

در کمتر از سه ماه پیش وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولی‌عهد این کشور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرد، که این به معنای مجوز به وزارت کشور برای اعدام شیخ نمر تنها با امضای «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای اجرای حکم اعدام بود.

حکم اعدام شیخ نمر بارها از سوی سازمان‌های حقوق بشری محکوم شده و از عربستان خواسته شده بود که این حکم را اجرا نکند.
نظرات بینندگان