arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

ترامپ، کلینتون و اوباما را به خلق داعش متهم کرد

نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری در سخنان انتقادی جدیدی این بار رویکرد دولت اوباما در قبال ایران و گروه تروریستی داعش را به باد انتقاد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری در سخنان انتقادی جدیدی این بار رویکرد دولت اوباما در قبال ایران و گروه تروریستی داعش را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، میلیارد آمریکایی که برای رسیدن به پست ریاست جمهوری در آمریکا نامزد شده است، شنبه شب در جمع حامیانش در می‌سی‌سی‌پی گفت: من کاملا به اتفاقات اشراف دارم و شاهد وقوع اتفاقات زیادی هستم. یک نمونه آن اتفاقی است که امروز در تهران افتاد. آنها سفارت عربستان را آتش‌ زدند. شما هم دیدید؟ چیزی که ایران می‌خواهد در آن بر عربستان غلبه کند، نفت است. آنها همیشه این را می‌خواستند.

وی افزود: من خیلی چیزها را پیش‌بینی کرده‌ام! سه سال است که می‌گویم کنترل نفت را در دست بگیرید و همه می‌گویند "نه نمی‌توانم این کار را کنم. منظور من این است که آن یک کشور مستقل است." کشوری وجود ندارد!

ترامپ سپس باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق وی را به دلیل ظهور داعش به باد انتقاد گرفت. وی افزود: آنها یک مشت متقلب هستند. آنها داعش را به وجود آوردند. کلینتون با اوباما داعش را به وجود آورد. من عاشق پیشگویی هستم چون همانطور که می‌دانید نهایتا شما به فردی نیاز دارید که بینش داشته باشد!

دونالد ترامپ اخیرا به دلیل اظهاراتش بر ضد مسلمانان مورد انتقاد شدید داخلی و خارجی قرار گرفته و یکی از معترضان هیلاری کلینتون رقیب دموکرات ترامپ بوده است که وی را بهترین جذب‌کننده نیرو برای داعش توصیف کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان